۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار مسکن؛

اجاره خانه در قیطریه تهران چند؟ + جدول

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 827871
اجاره خانه در قیطریه تهران چند؟ + جدول

در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات خانه‌های قیطریه تهران برای اجاره خواهیم‌ پرداخت.

اقتصادآنلاین - معصومه حیدریان؛ محله قیطریه یکی از محله‌های مشهور در شمال شهر تهران است. این محله که در منطقه یک شهرداری قرار گرفته دلیل محبوبیتش وجود باغ‌های بسیار سرسبز مانند پارک قیطریه است. قیطریه از سمت شمال به حکمت از جنوب به بزرگراه صدر از شرق به چیذر و از غرب به تجریش و الهیه متصل می‌شود.

قیطریه در گذشته ده کوچکی در شمیرانات بود که به گفته بسیاری در این ده کوچک فقط 50 نفر زندگی می‌کردند. از این منطقه در زمان قاجار به عنوان شکارگاه استفاده می‌شد زیرا دارای گونه‌های مختلف جانوری بود. ناگفته نماند که در این محله قبرهای باستانی اقوام آریایی با پیشینه سه هزار ساله کشف شده است.مالکان پارک قیطریه کنونی در سال‌های گذشته متعلق به نظام‌الدوله و آصف الدوله بوده‌اند. توسعه ساخت‌وساز در محله قیطریه قدمت 80 ساله دارد.

در حال حاضر، محله قیطریه دارای دو نوع بافت قدیمی و نوساز است؛ بافت قدیمی آن با کوچه‌های باریک و خانه‌های قدیمی کاهگلی عجین شده است که بخشی از بلوار کاوه و جنوب بلوار اندرزگو را شامل می‌شود. در مقابل بافت جدید و نوساز آن با خانه‌های ویلایی و برج‌های لوکس متعلق به اهالی مرفه‌نشین قیطریه است.

اگر قصد اجاره خانه در این محله لوکس‌نشین تهران را دارید، در ادامه قیمت و مشخصات خانه‌های اجاره‌ای را برایتان بررسی کرده‌ایم.

یک آپارتمان ۱۷۵ متری در قیطریه با 3 اتاق خواب و سنی حدود 8 سال با ودیعه ۱ میلیارد تومان و ماهی 98 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

واحد دیگری با متراژ ۱۰۰ متری و دارای ۲ اتاق خواب، ساختِ سال 1400 با 200 میلیون تومان پول پیش و ماهیانه 60 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

اگر به دنبال یک خانه با متراژ کمتر هستید، می‌توانید یک آپارتمان تک واحدی با متراژ 80 متر، سنی حدود 2 سال و دارای 2 اتاق خواب را با ودیعه 400 میلیون تومان و اجاره ماهانه 25 میلیون تومان، بگیرید. همچنین، خانه ۱۲۰متری تک واحدی نوساز طبقه سوم، 3 خوابه را نیز می‌توانید با ودیعه یک میلیارد و 100 میلیون تومان و ماهانه 10 میلیون تومان کرایه، اجاره کنید. ودیعه و اجاره این ملک قابل تبدیل است.

قیمت اجاره دیگر خانه‌ها در محله قیطریه تهران را با جزییات در جدول زیر بخوانید؛

هزینه اجاره خانه در قیطریه تهران (اسفند 1402)
محله متراژ مشخصات مبلغ ودیعه (تومان) اجاره ماهانه (تومان)
قیطریه ۸۰ متر نوساز - 2 خوابه ۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰
قیطریه ۱۲۰ متر ۱۳۹۰ - 2 خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲۸٬۰۰۰٬۰۰۰
قیطریه ١٤٣ متر ۱۳۹۰ - 3 خوابه ۱٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰
قیطریه ۱۴۰ متر ۱۳۹۶ - 2 خوابه ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰
قیطریه ۱۶۵ متر ۱۳۹۴ - 3 خوابه ۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰
قیطریه ۱۰۵ متر ۱۳۹۶ - 2 خوابه ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۹٬۵۰۰٬۰۰۰
قیطریه ۹۰ متر ۱۳۹۳ - 2 خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های ذکر شده ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha