۰ نفر

پیروزی حامی انگلیسی غزه در انتخابات انتخابات میان‌دوره‌ای

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 827769
پیروزی حامی انگلیسی غزه در انتخابات انتخابات میان‌دوره‌ای

«جورج گالووی» سیاستمدار کهنه کار جناح چپ انگلیس که حمایت از غزه را به یکی از محورهای تبلیغات انتخاباتی خود تبدیل کرده بود در انتخابات میان‌دوره‌ای شهر «روچدیل» به پیروزی دست یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این سیاستمدار کهنه کار انگلیسی توانست با انتقاد از محافظه کاران حاکم و حزب کارگر که از اسرائیل پشتیبانی می‌کنند، حمایت بسیاری را در جامعه مسلمانان شهر روچدیل به دست بیاورد.

گالووی توانست برای هفتمین بار وارد پارلمان شود. پیروزی او بر اختلاف نظرات در انگلیس بر سر جنگ غزه تاکید می‌کند.

به نوشته تارنمای انگلیسی «Declassified UK»، حامیان گالووی به دلیل مخالفت وی با جنگ‌های عراق و افغانستان و نسل کشی غزه، فعالیت بیشتری پیدا کرده‌اند، زیرا مردم موضوع اخلاقی رد نسل کشی را با رای دادن در انتخابات مرتبط می‌کنند. 

وی افزود: طرح موضوع غزه در آستانه شهر روچدیل تأثیر زیادی دارد، به ویژه که درصد مسلمانان در آنجا حدود ۲۰ درصد رای دهندگان را تشکیل می‌دهند.

قانونگذاران انگلیسی با تهدیدهایی روبرو شده‌اند که اقدامات بیشتری برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه انجام دهند و با برگزاری انتخابات پارلمانی در اواخر سال جاری میلادی، بازگشت گالووی به پارلمان اگرچه کوتاه مدت اما جدی خواهد بود.

این سیاستمدار کهنه کار انگلیسی بعد از به دست آوردن بیش از ۱۲ هزار و ۳۳۵ رای که حدود ۶۰۰۰ رای بیشتر از هر کاندیدای دیگر است خطاب به«که‌یر استارمر»، رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: که‌یر استارمر این برای غزه است.

او همچنین در سخنرانی پیروزی خود گفت: کیه‌یر استارمر و ریشی سوناک ۲ روی یک سکه هستند و هر دوی آنها امشب در اینجا در روچدیل یک سیلی خوب و واقعی خوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha