۰ نفر

5 نکته ضروری در انتخاب رنگ نما ساختمان سیمانی

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 827419
5 نکته ضروری در انتخاب رنگ نما ساختمان سیمانی

امروزه بیشتر ساختمان های پر ارتفاع از جمله برج‌ها، ساختمان‌های چند طبقه، سازه هایی با معماری خاص و .... از سیمان به عنوان لایه نهایی نمای بیرونی ساختمان خود استفاده می‌کنند.

بعد از اجرای سیمان بر روی نمای بیرونی ، رنگ آمیزی نمای ساختمان سیمان شده بیشترین تاثیر بر زیبایی، جلوگیری از نفوذ رطوبت، و حفظ مصالح به کار برده شده ساختمان را بر عهده دارد. در این مقاله تمام تلاش خود را داشته ایم تا مواردی را به شما بیاموزیم که در انتخاب رنگ نما ساختمان سیمانی بسیار حائز اهمیت هستند. اگر تصمیم به رنگ آمیزی نمای ساختمان سیمانی دارید، شدیدا توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا در وقت، انرژی و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

ویژگی‌های ضروری برای رنگ نما ساختمان سیمانی

رنگ نما اولین جز ساختمانی است که در نگاه اول توجه هر شخصی را به خود جلب می‌کند. در ابتدا زیبایی و جلوه رنگ شاید مهمترین ویژگی یک رنگ نما ساختمان باشد، اما با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از ساکنین ساختمان‌هایی که قصد رنگ آمیزی مجدد نمای ساختمان را در کمتر از ۵ سال داشتند، زیبایی رنگ بر روی نمای ساختمان تنها ۳۰ درصد مورد توجه بوده است. با مطالعات دقیقی که در زمینه رنگ مخصوص نمای سیمانی به عمل آوردیم به این نتیجه رسیدیم که ویژگی‌های زیر به ترتیب اولویت اصلی مردم برای انتخاب رنگ نمای ساختمان بوده است.

  1. زیبایی بافت و جلوه ظاهری بیشتر
  2. خاصیت ترموپلاست رنگ برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن رنگ
  3. مقاومت بالای رنگ در برابر رطوبت احتمالی ساختمان
  4. خاصیت کشسانی بالا برای پنهان کردن ترک‌های احتمالی که در اثر نشست ساختمان ایجاد می‌شود
  5. قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  6. عدم جذب گرد و غبار و کثیفی
  7. اجرای آسان بدون نیاز به مهارت
  8. قابلیت شستشو رنگ در صورت کثیفی
  9. بدون بو بودن رنگ

طبق آمار های ارائه شده، این 10 عامل از مهم‌ترین ویژگی هایی هستند که هر رنگ نمای خوب باید آن را داشته باشد. به طور کلی تمام این ویژگی‌ها به دو بخش ظاهری و کیفی تقسیم می‌شوند که هر کدام از این ویژگی‌ها برای داشتن ساختمانی زیبا و مطمئن بسیار ضروری هستند.

5 نکته ضروری در انتخاب رنگ نما ساختمان سیمانی

تاثیر نمای فعلی ساختمان در رنگ نما ساختمان سیمانی

اگر به دنبال رنگ آمیزی نمای ساختمان سیمانی خود هستین احتمالاً کارفرمایی هستید که ساختمان به تازگی سیمان شده خود را می‌خواهد رنگ کند و یا ساکنین ساختمان‌هایی چند سل ساخته شده، که می‌خواهند نمای ساختمان خود را دستخوش تغییراتی کنند. اهمیت بودن در هر یک از این دسته بندی‌ها در انتخاب رنگ نما مناسب برای ساختمان سیمانی متفاوت است.

در دسته‌بندی اول که شما یک ساختمانی که به تازگی سیمان نما آن به پایان رسیده است دارید، کار شما آسان تر است. در این مرحله شما یک نمای سیمانی یکپارچه و صاف دارید و جالب است بدانید هرچه میزان صیقلی و صاف بودن سطح سیمان نمای ساختمان بیشتر باشد، شما به میزان کمتری از رنگ احتیاج دارید. نکته ضروری در این دسته بندی این است که برای ساختمان های تازه ساخت یا تازه سیمان نما شده که پس از مدتی با نشست ساختمان مواجه می‌شوند و  ترک‌های کوچک و درشت زیادی را روی نمای خود به نمایش می‌گذارند به همین دلیل برای رنگ آمیزی نمای ساختمانی که به تازگی سیمان شده رنگ نمای الاستیک بهترین گزینه است. اگر ساختمان شما کمتر از ۴ طبقه است می‌توانید از رنگ نمای نیمه الاستیک استفاده کنید و در صورتی که می‌خواهید برج یا ساختمان‌های بالای ۵ طبقه خود را رنگ کنید، حتماً از رنگ نمای فول الاستیک استفاده کنید که دارای ویژگی کشسانی تا دو برابر است.

در دسته‌بندی دوم شما ساختمانی دارید که قبلاً رنگ آمیزی شده و به علت کثیفی، طبلگی، نفوذ رطوبت، ظاهر نامناسب و ... تصمیم به رنگ آمیزی مجدد بر روی رنگ نمای قدیمی ساختمان را دارید. دررنگ آمیزی این نماها احتمالاً با طبلگی، پوسته شدن، ترک‌های عمیق روی نمای سیمانی، کنده شدن سیمان قسمت‌های مختلف و ... روبرو خواهید شد به همین دلیل نیاز به ترمیم نقاط آسیب دیده با مواد مخصوص که از ترکیبات آب‌بندی ساخته شده است‌، دارید. در این ساختمان‌ها که مجدداً رنگ آمیزی می‌شوند، آب‌بندی و ترموپلاست بودن رنگ بیشترین اهمیت را دارد. البته رنگ‌های نیمه الاستیک سیلیکونی نیز گزینه خوبی هستند.

هدف اصلی شما از رنگ آمیزی نمای ساختمان سیمانی چیست؟

داشتن پاسخ مناسب برای این سوال قبل از انجام هر اقدامی ضروری است. قبل از رنگ آمیزی نمای ساختمان سیمانی باید هدف خود را از این کار مشخص کنید. مشخص کردن هدف از رنگ نمای سیمانی بزرگترین گام در کاهش هزینه‌های رنگ آمیزی نمای ساختمان شماست.

وقتی شما بدانید از رنگ نما به دنبال چه هستید و می‌خواهید به چه هدفی برسید می‌توانید با کمترین مبلغ به هدف خود برسید.

فرض کنید فقط به فکر زیبایی ساختمان هستید و فقط نما ساختمان تان کثیف شده است.به همین دلیل نیاز به استفاده از فرمولاسیون و ویژه در این رنگ ندارید و هزینه های شما کاهش پیدا میکند.

 مشخص کردن هدف رنگ آمیزی نمای ساختمان در این مرحله، کمک اصلی به کارفرما برای انتخاب دقیق ترکیبات و فرمولاسیون ویژه و مناسب ساختمان شما می‌باشد و کمک اصلی به شما برای کاهش هزینه‌های رنگ آمیزی نمای ساختمان شماست‌.

5 نکته ضروری در انتخاب رنگ نما ساختمان سیمانی

محل اجرای رنگ نما ساختمان سیمانی چه تاثیری در پایداری رنگ دارد؟

محل اجرا رنگ نما ساختمان یکی از مهمترین عواملی است که در کیفیت و ماندگاری رنگ تاثیر گذار است. فرمولاسیون استفاده شده در رنگ نمای ساختمان سیمانی در نقاط جغرافیایی مختلف، با هم متفاوت است.

اگر درمناطق پربارش زندگی میکنید، شما حتما باید از رنگ نما دیوار بارانگیر استفاده کنید که آب بندی ۱۰۰ درصدی برای دیوار را داشته باشد.

اما در شهرهای گرمتر مثل تهران، اصفهان، شیراز و ... رنگ‌های الاستیک بسیار مناسب هستند.

پس اگر هزینه رنگ نما ساختمان شما با رنگ نمای یک ساختمان متشابه با ساختمان شما متفاوت شد، علت اصلی این اختلاف دقیقا ترکیبات استفاده شده در این رنگ ها است.

استفاده از مواد زیرساز و پرایمر چه نقشی بر عملکرد رنگ نما ساختمان سیمانی دارد؟

استفاده از مواد زیر ساز ، برای ساختمان هایی که برای چندمین بار است که رنگ میشوند، بسیار حائز اهمیت است. بهترین و معروف‌ترین این مواد زیرساز پرایمر نفوذگر است که با نفوذ به عمق بافت سیمان امکان تنفس برای سیمان را فراهم کرده و باعث میشوند چسبندگی رنگ به سیمان زیرین خود تا چند برابرافزایش پیدا کند. به همین دلیل استفاده از پرایمر قبل از رنگ آمیزی برای طول عمر رنگ و جلوگیری از طلبگی بسیار ضروری است.

سخن پایانی

رنگ آمیزی نمای ساختمان سیمانی بد از اجرای آخرین مرحله سیمان کشی، مهم ترین بخش برای حفظ مصالح ساختمانی و ایجاد آرامش در محیط ساختمان می‌باشد. در این مقاله تمامی تلاش خود را کرده ایم که اطلاعاتی جامع و دقیق در خصوص رنگ نما ساختمان سیمانی برای شما جمع آوری کنیم تا بتوانید با خیالی آساده این مرحله حساس ساختمان سازی را بگذرانید. خواندن این مقاله کاربردی برای رنگ آمیزی نمای سیمانی می‌تواند در هزینه های ناشی از این امر بسیار تاثیر گذار باشد. شرکت نانو اکریلیک تولید کننده عایق و رنگ نما ساختمان سیمانی، شرکتی پیشرو در این صنعت می‌باشد. برای گام پایانی در زمینه انتخاب رنگ نما سیمانی، توصیه می‌کنیم با مشاورین نانو اکریلیک با شماره " 09121830933 " تماس بگیرید و از مشاوره دقیق و تخصصی این کارشناسان برای انتخابی بهتر استفاده کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha