۰ نفر

تشکیل ۱۵ پرونده انتخاباتی در تهران و صدور ۷ کیفرخواست

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبر: 827365
تشکیل ۱۵ پرونده انتخاباتی در تهران و صدور ۷ کیفرخواست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در رابطه با تخلفات و جرایم انتخاباتی گفت: در شهر تهران ۱۵ فقره پرونده قضائی تشکیل شده است که ۷ فقره آن منجر به صدور کیفرخواست و مابقی در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، «نیکوکار» در شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه راهبرد دادگستری استان تهران توجیه و ارشاد و هشدار و انذار جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، توصیه ما قانونگرایی از سوی مجریان و ناظران و داوطلبان انتخابات مجلش شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

وی در ادامه اظهار داشت: اظهارات داوطلبانی که منجر به ایجاد تفرقه قومی و مذهبی شود از مصادیق مغایر امنیت ملی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران افزود: دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها و تخریب و تهدید و هتک حرمت و حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی توسط داوطلبان و ستادها و هواداران آنها ممنوع است.

نیکوکار عنوان کرد: از ۱۳ روز گذشته هر روز یک عنوان پیامک حقوقی و قانونی جهت آموزش و توجیه برای قریب به ۴۰۰۰ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تهران ارسال شده است.

معاون قضایی دادگستری استان تهران تصریح کرد: در شهر تهران ۱۵ فقره پرونده قضائی تشکیل شده است که ۷ فقره آن منجر به صدور کیفرخواست و مابقی در مرحله تحقیقات مقدماتی است در حال حاضر در سطح استان تهران در دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش و دادسرا ، ۵۸ شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی تعیین شده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه با تدابیر پیشگیرانه صورت گرفته در فیروزکوه و بیشتر شهرهای استان تهران پرونده قضائی در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل نشده است، بر رعایت اصل بی طرفی مجریان و ناظران و همچنین بر عدم استفاده اموال دولتی به نفع یا ضرر نامزدها تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha