۰ نفر

قیمت نفت بالا رفت

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱
کد خبر: 827256
قیمت نفت بالا رفت

نگرانی‌ها درباره حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ قیمت نفت را افزایش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، حمله حوثی‌های یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و در نتیجه بالا رفتن نگرانی‌ها درباره کاهش عرضه سبب شد قیمت‌ نفت روز سه‌شنبه (هشتم اسفندماه) افزایش یابد.

خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۸۹ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا نیز روز سه‌شنبه با ۳۱ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش با قیمت ۷۷ دلار و ۸۹ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر شرکت آی‌جی در سیدنی گفت: نگرانی‌ها درباره اختلال در حمل‌ونقل در دریای سرخ سبب تداوم افزایش قیمت نفت خام در معاملات روز دوشنبه (هفتم اسفندماه) شده و تصمیم بانک فدرال رزرو آمریکا را که هم‌اکنون تقاضا را تحت‌تأثیر قرار داده است، جبران می‌کند.

حمله‌های حوثی‌های یمن سبب بالا رفتن هزینه‌های حمل بار و زمان حمل‌ونقل نیز شده است.

در همین حال، وجود نشانه‌هایی مبنی بر بهبود تقاضا در چین نیز بر قیمت‌های نفت در روز سه‌شنبه تأثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های روسیه روز سه‌شنبه ممنوعیت ۶ ماهه صادرات بنزین را از یکم ماه مارس (جمعه، ۱۱ اسفندماه) به‌منظور جبران افزایش تقاضا ازسوی مصرف‌کنندگان و کشاورزان و اجرای عملیات تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده پالایشگاه‌ها اعلام کردند.

قیمت هر دو  شاخص نفتی پس از کاهش ۲ تا ۳ درصدی هفته گذشته، روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافته بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha