۰ نفر

هدف اسرائیل استعمار غزه است

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبر: 827223
هدف اسرائیل استعمار غزه است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، انگیزه‌های استعماری رژیم صهیونیستی در غزه بر اساس نابودی مردم فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، تارنمای وزارت ارتباطات ونزوئلا (minci.gob.ve) نوشت: نیکلاس مادورو در جریان برنامه تلویزیونی خود با عنوان «با مادورو پلاس» (+Con Maduro) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد نوار غزه را «بر اساس نابودی مردم عرب فلسطینی، بمب‌گذاری، قتل و جنایت» مستعمره کند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را به دلیل گرسنگی مجبور به مهاجرت اجباری می‌کنند، زیرا آن‌ها اجازه وارد کردن هیچ محصولی را ندارند، افزود: آنها می‌خواهند کل نوار غزه را برای یک استعمار اجباری و خشونت‌آمیز نابود کنند. این یک نسل‌کشی است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تصریح کرد: نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین «غیرقابل قبول» است. وی همچنین از حمایت خود از اقدام دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.

وی افزود: همه دولت‌ها و همه مردم جهان امیدوارند که اقدامی صورت گرفته و جلوی نسل‌کشی، مهاجرت اجباری، استعمار و غارت مردم فلسطین در نوار غزه گرفته شود.

مادورو با تکرار درخواست خود مبنی بر پایان دادن به این نسل‌کشی، درگذشت سرباز آرون بوشنل، یکی از اعضای نیروی هوایی ایالات متحده که در اعتراض به جنایات تل‌آویو در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خودسوزی کرد، ابراز تاسف کرد.

مادورو تاکید کرد که نمی‌توان تا آنجا پیش برویم که کسی، یک سرباز یا یک مرد جوان خود را به آتش بکشد تا چیزی به هولناکی نسل‌کشی را محکوم کند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به تازگی گفته بود: آنچه دستگاه نظامی و جنایتکار اسرائیل انجام می‌دهد، همان کاری است که هیتلر علیه یهودیان انجام داد.

تا به امروز و به دنبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین در تلافی عملیات رزمندگان مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، نزدیک به ۳۰ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. همچنین حدود ۲ میلیون غیرنظامی آواره شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha