۰ نفر

راهنما و لیست خرید آجیل شب عید + نحوه خرید اینترنتی

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱
کد خبر: 827186
راهنما و لیست خرید آجیل شب عید + نحوه خرید اینترنتی

 لیست خرید آجیل شب عید شامل آجیل خام، بوداده، شیرین یا شور می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، خرید آجیل یکی از سنت‌های خوشمزه در روزهای عید نوروز و فرهنگ ما ایرانی‌هاست که برای پذیرایی هر چه بهتر از مهمان‌ها و دورهمی‌ها استفاده می‌شود. البته ترکیبات لازم برای لیست خرید آجیل شب عید بسته به بودجه شما و اینکه بخواهید یک پذیرایی خوب یا مجلل داشته باشید، متفاوت است. به عبارت دیگر، هزینه مورد نظر شما تعیین‌کننده اقلام ترکیب شده در آجیل شب عید خواهد بود.

لیست خرید آجیل شب عید

مهمانی و دید و بازدید، جزء جدایی‌ناپذیر روزهای عید نوروز است که لذت آن با یک پذیرایی عالی دوچندان می‌شود و البته گل سرسبد این پذیرایی، ترکیبات مخلوط شدۀ خوشمزه‌ای هستند که ما آن‌ها را با نام آجیل می‌شناسیم. اگر شما هم خرید آجیل شب عید را در دستور کار قرار داده‌اید، استفاده از جدول زیر تحت عنوان لیست خرید آجیل شب عید می‌تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند.

انواع آجیل

ترکیبات آجیل

توضیحات

آجیل مخلوط

پسته، بادام، فندق، بادام هندی، انواع تخمه‌ها، خشکبار (از جمله توت خشک، نخودچی، کشمش)

ترکیبات آجیل مخلوط می‌توانند به سلیقه خریدار متفاوت باشد. اقلام مورد استفاده در این نوع آجیل به صورت مجزا خریداری شده و به مقدار دلخواه توسط مصرف‌کننده ترکیب می‌شوند.

آجیل چهار مغز

پسته، فندق، بادام و بادام هندی

ترکیبات آجیل چهار مغز شامل چند نوع مغزیجات پرخاصیت و اصلی می‌شوند که قیمت آن‌ها با توجه به میزان استفاده از هر یک از اقلام آجیل متفاوت است.

آجیل هفت مغز

مغز پسته، مغز گردو، مغز فندق، مغز بادام‌زمینی، مغز بادام درختی و کشمش

ترکیبات آجیل چهار مغز، این نوع از آجیل شب عید را به یکی از پرطرفدارترین نمونه‌ها تبدیل کرده است که شامل 6 نوع مغز اصلی و یک مورد خشکبار می‌شود.

آجیل شیرین

پسته، فندق، گردو، کشمش و توت خشک

آجیل شیرین از اقلام بدون نمک تهیه می‌شوند و بهترین گزینه برای افراد با کهولت سن یا کسانی محسوب می‌شود که دچار بیماری کلیوی و فشار خون هستند.

آجیل شور

پسته، فندق، بادام هندی، بادام درختی، تخمه کدو و تخمه ژاپنی

آجیل شور به دلیل استفاده از نمک بسیار خوش‌طعم است، به طوری که اغلب افراد شیفته آن هستند. البته نمک موجود در ترکیبات آجیل شور باعث می‌شود تا زیاده‌روی در مصرف آن موجب بالا رفتن فشار خون شود.

آجیل خام

پسته، فندق، بادام هندی و بادام درختی

آجیل خام همانطور که از نامش پیداست، از دانه‌های خام مغزیجات مختلف تهیه می‌شود و یک گزینه سالم و بسیار پرخاصیت برای تمامی گروه‌های سنی است.

آجیل بوداده

پسته، فندق، بادام درختی، بادام هندی، تخمه ژاپنی و تخمه کدو

آجیل بوداده نقطه مقابل آجیل خام است که به دلیل طعم فوق‌العاده خود طرفداران زیادی دارد. ترکیبات موجود در این آجیل حرارت داده می‌شوند تا مزه بهتری پیدا کنند. اما ناگفته نماند که برخی از خواص اقلام به کار رفته در آجیل بوداده به دلیل تفت دادن روی حرارت از بین می‌روند.

خرید آنلاین آجیل شب عید:

بازار اینترنتی دارتیل

راهنمای خرید حضوری

پس از آشنایی با لیست خرید آجیل شب عید، نوبت به بررسی برخی از نکاتی می‌رسد که شما باید در خرید حضوری این ترکیبات خوشمزه و فوق مقوی، به آن‌ها توجه کنید. از این سری نکات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

راهنما و لیست خرید آجیل شب عید + نحوه خرید اینترنتی

خرید حضوری آجیل شب عید

توجه به تازه بودن آجیل و خشکبار

از آن جایی که خرید آجیل چندان ارزان نیست، بنابراین تهیۀ آجیل کهنه به جای آجیل تازه می‌تواند به نوعی دور ریختن پول محسوب شود. بنابراین بسیار مهم است که به کیفیت اقلامی که می‌خرید، توجه کنید. در هنگام خرید هر یک از ترکیبات آجیل، دقت داشته باشید که شکاف یا ترک‌خوردگی نداشته باشند. همچنین مهم است که مغزیجات شما فاقد هر گونه سوراخی بوده و بدون پوسیدگی باشند. از آجیل‌های فرآوری شده که سرشار از نمک هستند، خودداری کنید؛ زیرا خیلی زودتر از حد معمول کیفیت خود را از دست می‌دهند.

خرید آجیل خام

توصیه می‌کنیم که برای بهره‌مندی از حداکثر خواص آجیل، اقلام آن را به صورت خام خریداری کنید. انجام این کار مزیت دیگری هم دارد و آن هم این است که آجیل را با هزینۀ کمتری خریداری می‌کنید. از طرف دیگر، در صورت لزوم خودتان می‌توانید به مقدار دلخواه از آجیل را بو بدهید. این موضوع می‌تواند از تهیۀ آجیل بی‌کیفیت در هنگام خرید نیز جلوگیری کند.

توجه به ماندگاری

به طور کلی، علاوه بر اینکه آجیل خام ماندگاری بیشتری دارد، اقلامی که با پوست هستند هم در زمان طولانی‌تری کیفیت و بافت خود را حفظ خواهند کرد. در واقع قرار گرفتن مغز آجیل بدون پوست در معرض اکسیژن، باعث می‌شود تا آجیل مورد نظر، زودتر از حد معمول فاسد شود.

راهنما و لیست خرید آجیل شب عید + نحوه خرید اینترنتی

خرید آجیل

خرید عمده

یکی دیگر از نکات خرید حضوری آجیل که باید هنگام تهیه لیست آجیل شب عید خود مورد توجه قرار دهید، خرید عمدۀ آن است. خرید عمده می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند. بهترین پیشنهاد این است که اقلام مورد نظر هر یک از آجیل‌ها را به صورت عمده خریداری و خودتان آن‌ها را به اندازه نیاز با هم مخلوط کنید.

نوع بسته‌بندی

آجیل‌های بسته‌بندی شده اگرچه قیمت بالاتری دارند، اما اگر از برند خوبی آن‌ها را خریداری کنید، اغلب کیفیت بهتری به نسبت آجیل فله دارند. ضمن اینکه بسیاری از ترکیبات فلۀ آجیل ممکن است کهنه و تاریخ گذشته باشند و شما نتوانید این موضوع را متوجه شوید. از طرف دیگر، آجیل‌های فله به دلیل اینکه فاقد بسته‌بندی هستند، در معرض گردوغبار، آلودگی‌های محیطی و اکسیژن قرار دارند که می‌توانند افت کیفیت را حتی در صورت تازه بودن در پی داشته باشند.

خرید حضوری و آنلاین

شما می‌توانید تمامی اقلام موجود در لیست خرید آجیل شب عید نوروز را هم به صورت حضوری و هم به شکل آنلاین خریداری کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می‌باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha