۰ نفر

رزرو بلیط قطار از همه شرکت های ریلی

۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 827138
رزرو بلیط قطار از همه شرکت های ریلی

برای سفر با قطار هم مانند وسایل نقلیه عمومی دیگر باید بلیط تهیه کنید. بلیط قطار شامل یک کد رهگیری، اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی مسافر، زمان حرکت قطار و یک QR کد است. در واقع بلیط قطار مثل یک مجوز است که با آن می‌توانید سوار قطاری شوید که شما را به مقصد می‌رساند

به گزارش اقتصاد آنلاین، خرید حضوری بلیط یا رزرو بلیط قطار به صورت اینترنتی نیز با هم تفاوتی ندارد؛ اگرچه خرید اینترنتی بسیار راحت‌تر از خرید حضوری است.

 برای خرید اینترنتی بلیط کافیست وارد سایت شوید و با پر کردن مشخصات و پرداخت هزینه در عرض چند دقیقه بلیط قطار دلخواهتان را رزرو کنید. اگر برای اولین بار می‌خواهید بلیط قطار بخرید یا دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره شرکت‌های ریلی به دست بیاورید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید.

رزرو بلیط قطار؛ حضوری یا اینترنتی؟

انتخاب روش رزرو بلیط قطار به خودتان بستگی دارد. همان‌طور که گفتیم؛ خرید بلیط به صورت اینترنتی برخلاف خرید حضوری نیازی به صرف زمان و هزینه برای رفت و آمد به مراکز فروش بلیط ندارد. شما با یک موبایل هوشمند و اینترنت می‌توانید از هر جایی بلیط مورد نیازتان را بخرید. نکته مهمی که بسیاری از شما از آن بی‌اطلاع هستید؛ یکسان بودن اطلاعات سایت‌های فروش بلیط قطار با مراکز فروش حضوری است.

در واقع اگر شما نتوانید به صورت اینترنتی از طریق سایت‌های مختلف بلیط قطار به مقصدتان را پیدا کنید، در مراکز فروش حضوری هم امکان خرید بلیط برای شما وجود ندارد. اگر همه بلیط‌های قطاری که قصد دارید با آن سفر کنید تمام شده بود؛ وقتتان را برای خرید حضوری تلف نکنید چون آنجا هم بلیطی برای فروش وجود ندارد.

اگر هنوز هم درباره رزرو بلیط قطار به صورت اینترنتی شک دارید باید بگوییم که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبری وجود دارند که خرید بلیط را برای شما آسان‌تر می‌کنند. مراحل خرید اینترنتی بلیط قطار اصلاً دشوار نیست. همه سایت‌های معتبر دارای پشتیبانی بیست و چهار ساعته هستند تا در صورت ایجاد مشکل بتوانید با آن‌ها تماس بگیرید.

رزرو بلیط قطار از همه شرکت های ریلی

شرکت‌های ریلی را بیشتر بشناسید

اگر تا به حال بلیط قطار خریده باشید به خوبی می‌دانید که در هنگام رزرو بلیط قطار می‌توانید از میان شرکت‌های ریلی مختلف یکی را انتخاب کنید. البته گاهی اوقات حق انتخابی ندارید و مجبور هستید بلیط شرکتی که شما را در زمان دلخواهتان به مقصد می‌رساند را انتخاب کنید. آشنایی با شرکت‌های ریلی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بلیط قطاری با امکانات و کیفیت خوب را بخرید. قبل از معرفی برخی از شرکت‌های ریلی به خاطر داشته باشید که اکثر این شرکت‌ها از نظر خدمات‌دهی در سطح یکسانی قرار دارند و فقط در مورد برخی مسائل با یکدیگر متفاوت هستند.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا

قدیمی‌ترین شرکت ریلی ایران که چندین دهه سابقه درخشان در صنعت حمل و نقل کشور دارد. قطارهای زندگی و سیمرغ متعلق به رجا هستند. این شرکت در طول فعالیتش تلاش کرده است تا خدمات خوبی را در اختیار مسافران بگذارد. برخی قطارهای شرکت ریلی رجا پنج ستاره هستند و سفر با آن‌ها می‌تواند تجربه جذابی از سفر با قطار باشد. قطارهای پنج ستاره و لوکس دارای سرویس بهداشتی مجزا در هر کوپه و تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته هستند همچنین سطح خدمات‌رسانی در این قطارها قابل مقایسه با قطارهای عادی نیست.

شرکت ریلی فدک

شرکت حمل و نقل فدک نیز یکی دیگر از شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران است که در مسیرهای مختلفی به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند. قطارهای فدک با یکدیگر تفاوتی ندارند. شما می‌توانید برای رزرو بلیط قطار فدک به سایت‌های فروش اینترنتی بلیط مراجعه کنید.

شرکت ریلی سفیر

وانیا ریل، مهتاب سیر جم و جوپار از جمله قطارهای شرکت سفیر هستند. این شرکت ریلی نیز مدت‌هاست که در ناوگان ریلی کشورمان فعالیت می‌کند. ارائه خدمات با کیفیت و قطارهای به‌روز و پیشرفته باعث شده که بسیاری از افراد قطارهای شرکت سفیر را برای سفر انتخاب کنند.

رزرو بلیط قطار از همه شرکت های ریلی

آیا پس از رزرو بلیط قطار امکان کنسلی وجود دارد؟

گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که مجبورید سفرتان را کنسل کنید. امکان استرداد پس از رزرو بلیط قطار وجود دارد؛ اما پس دادن بلیط نیز قوانینی دارد. شرایط استرداد بلیط قطار در هنگام خرید اینترنتی به طور کامل نوشته شده است. به شما توصیه می‌کنیم که حتماً این بخش را با دقت بخوانید تا در آینده مشکلی بابت کنسلی بلیط نداشته باشید. برخی از قوانین استرداد بلیط قطار در همه شرکت‌های فروش بلیط قطار یکسان هستند.

برای مثال اگر شما یک کوپه را به صورت دربست رزرو کرده باشید و بخواهید بلیطتان را کنسل کنید همه بلیط‌های کوپه کنسل می‌شود. در این صورت سایر همسفران‌تان هم قادر به استفاده از بلیط‌هایشان نخواهند بود. همچنین برای کنسلی بلیط قطار، مبلغی به عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد. این مبلغ با توجه به زمان کنسلی بلیط متفاوت است.

نکته دیگر اینکه یک ساعت قبل از حرکت قطار امکان کنسلی بلیط به صورت اینترنتی وجود ندارد. اگر در چنین مواقعی قصد استرداد بلیطتان را داشته باشید باید به صورت حضوری به باجه‌های استرداد بلیط در راه‌آهن بروید. در این صورت پنجاه درصد از قیمت بلیط به شما برگردانده خواهد شد.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha