۲ نفر

در گفتگو با اقتصادآنلاین؛

مهاجری: به دلیل رقیب نداشتن، اصولگرایان دچار اختلاف شدند

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبر: 826974
مهاجری: به دلیل رقیب نداشتن، اصولگرایان دچار اختلاف شدند

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگر گفت: در این دوره اصولگرایان به خاطر نداشتن رقیب سیاسی دچار اختلافات شدید در تهیه لیست شدند.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ زمان کمی به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. در چند روز اخیر لیست‌های مختلفی برای انتخابات منتشر شده است.

برای بررسی شرایط موجود در انتخابات با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگر به گفتگو پرداخته‌ایم.

محمد مهاجری بیان کرد: در یک حالت متعارف حضور لیست‌های مختلف در انتخابات ایجاد رقابت می‌کند؛ صرف نظر از اینکه افرادی که در لیست هستند افراد شایسته‌ای هستند و می‌توانند در مجلس تاثیرگذار باشند یا خیر. لفظ انتشار لیست یک کار سیاسی پسندیده است. اما اینکه افرادی که در این لیست‌ها هستند چه ویژگی‌هایی دارند، بستگی به تفکر سیاسی آنها دارد. اگر تفکر معتدلی داشته باشند به لیست صدای ملت نزدیک هستند. اگر طرفدار جناح‌های تندرو باشند، قاعدتاً باید طرفدار جبهه پایداری یا طرف لیست آقای قالیباف باشند.

وی در ادامه اشاره کرد: در این دوره اصلاح طلبان لیست قابل اعتنایی ندارند که بتوانند از آن حمایت بکنند.

مهاجری در مورد روند تهیه این لیست‌ها و اینکه آیا منطقی است یا خیر، گفت: به سلیقه سیاسی افراد برمی‌گردد. برداشت من این است که در این دوره اصولگرایان به خاطر نداشتن رقیب سیاسی دچار اختلافات شدید در تهیه لیست شدند. دیدیم که حتی لیست‎هایی که امضا شده بود  کنار گذاشته شد و افراد دیگری به آن حذف و اضافه شدند. لیست مشترک آقای قالیباف و پایداری‌ها شاهد چنین وضعیتی بودیم.

این فعال سیاسی در خصوص افشاگری‌ها و اختلافات جدی میان کاندیدهای انتخابات گفت: این مسائل مشارکت‌گریز است، یعنی باعث می‌شود مردم به این نتیجه برسند هیچ فرد سالمی در انتخابات حضور ندارد. حتماً مردم بدبین‌تر می‌شوند و خیلی از افراد هم عطای انتخابات را به لقایش می‌بخشند.

مهاجری در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: امیدوارم مشارکت خوب باشد. ولی نظرسنجی‌ها شرایط خوبی را نشان نمی‌دهد. من امیدوارم در دو الی سه روز آینده یک معجزه خوبی رخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    اصولا ، اصولگراها ، لغتی بنام رقیب یا رقابت در کلام و محاوره و زبان خود ندارند