۰ نفر

به این ۵ دلیل قیمت خانه ارزان خواهد شد

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۴:۳۰
کد خبر: 826862
به این ۵ دلیل قیمت خانه ارزان خواهد شد

امروز با معرفی سریع ۵ دلیل با شما هستیم که معتقدیم، به این ۵ دلیل قیمت خانه ارزان خواهد شد. و به همین دلیل است که احتمالا تا اواسط بهار ۱۴۰۳ مسکن جای مناسبی برای سرمایه گذاری نخواهد بود.

نرخ تورم بالا :

به گزارش اقتصادآنلاین مدیر منتور، نرخ ارز ثابت نگه داشته شده و در عین حال رو به بالا نشان می دهد که ایران همچنان تورم بالایی را تجربه می کند. تورم بالا می تواند قدرت خرید را از بین ببرد و املاک و مستغلات را برای خریدار عادی کمتر مقرون به صرفه کند و به طور بالقوه منجر به کاهش تقاضا و قیمت مسکن شود.

تحریم‌های اقتصادی :

ایران تحت تحریم‌های اقتصادی مختلفی قرار گرفته است که می‌تواند بر اقتصاد آن از جمله بخش املاک و مستغلات تأثیر بگذارد. تحریم ها می تواند منجر به کاهش سرمایه گذاری خارجی و رشد اقتصادی شود و با کاهش تقاضا منجر به کاهش قیمت مسکن شود.

ثبات نرخ ارز :

ثبات در نرخ ارز ممکن است نشان دهنده مداخله دولت برای تثبیت ارز باشد. در حالی که این امر می تواند به طور موقت از بازار مسکن حمایت کند، ممکن است در درازمدت پایدار نباشد، به خصوص اگر منجر به کاهش ذخایر خارجی شود، که در نهایت می تواند باعث کاهش ارزش و تاثیر منفی بر قیمت مسکن شود.

قدرت خرید مصرف‌کننده :

نرخ بالای مبادله در برابر دلار آمریکا نشان‌دهنده این است که ریال ایران به‌طور قابل‌توجهی قدرت خرید کمتری دارد که می‌تواند بر توانایی مصرف‌کنندگان در خرید مسکن تأثیر بگذارد و در نتیجه تقاضا را کاهش دهد و به طور بالقوه منجر به کاهش قیمت‌ها شود.

روندهای اقتصادی جهانی :

محیط اقتصاد جهانی، از جمله قیمت نفت و روابط بین‌الملل، می‌تواند بر اقتصاد ایران و بازار مسکن تأثیر بگذارد. هر گونه روند منفی اقتصاد جهانی می تواند اقتصاد ایران را بیشتر تحت فشار قرار دهد و منجر به کاهش بالقوه قیمت مسکن شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    پرت و پلا های بی ربط! حالا چی می ماسه که اینا رو به هم می بافند خدا داند.