۰ نفر

آماده باش کامل پلیس راهور / سفر نروید!

۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 826747
آماده باش کامل پلیس راهور / سفر نروید!

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به بارش برف و باران در اکثر جاده‌های کشور از رانندگان و مسافران خواست که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به بارش برف و باران در برخی از جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های ما حاکی از آن است که دستکم در جاده‌های نیمی از استان‌های کشور بارش برف و باران رخ داده است. این وضعیت در جاده‌های کوهستانی و برفگیر نیازمند رعایت یکسری نکات که باید از سوی رانندگان و مسافران جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای برفگیر الزامی است، گفت: طبیعی است که همکاران من در پلیس راه از ادامه تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ از محورهای کوهستانی و برفگیر جلوگیری خواهند کرد و این اقدام با هدف حفظ ایمنی رانندگان و مسافران انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه توصیه پلیس پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری است، گفت: در همین راستا نیز از رانندگان و مسافران می‌خواهم که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. در مواردی دیده شده که در هنگام بارش برف برخی از هموطنان برای برف‌بازی به جاده‌های برفی می‌روند که لازم است از این کار پرهیز کنند. همچنین آن دسته از افرادی که ممکن است به سفر رفته و قصد بازگشت داشته باشند، در صورت امکان زمان بازگشت خود را به روز دیگری موکول کنند.

حسینی ادامه داد:‌ اما در صورتی که رانندگان و مسافران الزام به سفر داشته باشند، حتما باید یکسری نکات را رعایت کنند. نکاتی که البته ساده به نظر می‌رسد اما درموارد بسیاری عدم رعایت همین موارد مشکلاتی را ایجاد کرده است. اولین نکته همان، همراه داشتن زنجیر چرخ بود. نکته دیگر اطمینان از سالم بودن برف‌پاک‌کن و بخاری وسیله نقلیه است. پر بودن باک خودرو در هنگام حرکت، همراه داشتن خوراک کافی و لباس گرم نیز از دیگر توصیه‌های پلیس است.

وی همچنین از رانندگان خواست که در محورهای برفی و بارانی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب رانندگی کنند. اگر در محوری با کاهش دید مواجه شدند، حتما و حتی در طول روز نیز چراغ‌های وسیله نقلیه خود را روشن کنند تا از سوی خودروهای دیگر رویت شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه ماموران پلیس راه و راهور در سطح جاده‌ها و معابر شهری حضور دارند، گفت: همکاران من از زمان صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌ها برای مدیریت آمد و شد و تامین امنیت و ایمنی ترافیکی رانندگان و مسافران در آماده‌باش کامل قرار دارند. اما لازم است که مردم عزیز نیز با آنان همراهی و همکاری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha