۰ نفر

مشاور امنیت ملی عراق: همه جریانات سیاسی بر خروج نظامیان بیگانه از کشور اتفاق نظر دارند

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۵۹
کد خبر: 826678
مشاور امنیت ملی عراق: همه جریانات سیاسی بر خروج نظامیان بیگانه از کشور اتفاق نظر دارند

مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد جریانات سیاسی این کشور درباره پایان دادن به حضور نظامیان خارجی اتفاق نظر دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رسانه های عراقی، «قاسم الاعرجی» در گفت وگویی در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی بغداد گفت: درباره خروج نیروهای خارجی ، توافق نظر وجود دارد و دولت بغداد در پاسخ به کمک کشورهای متبوع نیروهای ائتلاف بین المللی در جنگ علیه تشکیلات تروریستی داعش، توافقنامه های امنیتی دو جانبه ای با این کشورها امضا خواهد کرد.

الاعرجی همچنین گفت: در صورت خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق، روابط با کشورهای متبوع این نیروها قطع نخواهد شد.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد: عراق در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با هدف همکاری و تبادل تجربیات، اقدام به امضای ۲۰ یادداشت تفاهم امنیتی با چند کشور کرده است.

الاعرجی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی و نظامی عراق پیشرفت فراوانی داشته اند و تجربیات گسترده ای در زمینه تعامل با چالش های تروریستی، کسب کرده اند گفت: دولت بغداد، منتظر نتایج ارزیابی وضعیت در عراق و وضعیت ائتلاف بین المللی توسط کمیته نظامی مشترک بین عراق و آمریکاست که یک موضوع داخلی است براساس نیاز عراق به وجود آمده است. اما درباره ضرورت خالی بودن عراق از نیروهای نظامی خارجی، اجماع نظر وجود دارد.

الاعرجی خاطرنشان کرد: نیروهای ائتلاف بین المللی، جایگزینی برای نیروهای نظامی و امنیتی عراق نیستند. بلکه در شرایط ویژه و مشخصی به عراق آمده اند و امروزه، نیاز به آنها برطرف شده است و دولت بغداد، مسئول تصمیم گیری درباره پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha