۰ نفر

تلاش آمریکا برای آتش بس در غزه قبل از رمضان

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۵۶
کد خبر: 826652
تلاش آمریکا برای آتش بس در غزه قبل از رمضان

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که  مقامات دولت  آمریکا در تلاش هستند تا قبل از شروع ماه رمضان - کمی بیش از دو هفته دیگر –  به توافق آتش بس موقت در غزه میان حماس و اسرائیل دست یابند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس روز شنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: پیشنهاد جدید آمریکا منجر به پیشرفت در مذاکرات گروگان ها شده است.

آکسیوس نوشت: به گفته دو منبع آگاه، مقامات آمریکایی، قطری و مصری در جریان یک نشست مهم در روز جمعه در پاریس، چارچوب دقیق‌تری برای توافق آزادی گروگان ها به مذاکره‌کنندگان اسرائیلی ارائه کردند.

به گفته این منابع، چارچوب به روز شده پیشنهاد می کند که حماس در ازای آتش بس شش هفته ای و آزادی صدها اسیر فلسطینی در اسارت اسرائیل، حدود ۴۰ «گروگان» (اسیر اسرائیلی) را که در غزه نگهداری می شوند، آزاد کند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: پیشنهاد قبلی همچنین شامل یک آتش‌بس شش هفته‌ای بود، اما به اندازه پیشنهادی که روز جمعه ارائه شد مفصل نبود.مقامات دولت بایدن تلاش می کنند تا قبل از شروع ماه رمضان - کمی بیش از دو هفته دیگر - به توافق برسند.

این دو منبع گفتند در جریان مذاکرات پاریس پیشرفت هایی حاصل شده است که می تواند در چند روز آینده به مذاکرات جدی تری بر سر توافق منجر شود.

ویلیام برنز مشهور به بیل برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس اطلاعات مصر در این مذاکرات شرکت کردند.

هیات اسرائیلی که شامل رئیس موساد، شین بت و اطلاعات نیروهای دفاعی اسرائیل بود، به اسرائیل بازگشت و اواخر شنبه یا یکشنبه به کابینه جنگ اسرائیل گزارش خواهد کرد.

در صورتی که کابینه چارچوب جدیدی را که آمریکا و سایر میانجیگران پیشنهاد کرده‌اند تصویب کند، در روزهای آینده جلسات پیگیری برگزار خواهد شد.

یک منبع آگاه از مذاکرات تاکید کرد که حرکت به سمت مذاکرات مفصل همچنان بستگی به این دارد که مذاکره کنندگان قطری و مصری موافقت حماس را نیز با چارچوب جدید بدست آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha