۱ نفر

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو مطرح کرد:

هدف‌گذاری برای تحقق سهم یک تا دو درصدی در اقتصاد بین‌المللی گوهرسنگ‌ها

۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 826489
هدف‌گذاری برای تحقق سهم یک تا دو درصدی در اقتصاد بین‌المللی گوهرسنگ‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو بیان کرد: آنچه که در افق چشم‌انداز اقتصاد گوهرسنگ‌ها درنظر داریم این است که سهم یک تا دو درصدی را در اقتصاد بین‌المللی داشته باشیم، این عدد، عدد خیلی بالایی است، اما به نظرم با توجه به ظرفیتی که وجود دارد، دست نیافتنی نیست و از تمام پتانسیل‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم تا به این هدف برسیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، سمیه خلوصی، معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ صنعت گوهرسنگ توسط دولت تصویب شد. با اقداماتی که در سه سال اخیر در حوزه گوهرسنگ‌ها انجام شده و برگزاری این نمایشگاه بذر این پتانسیل کاشته شده و در سال‌های آینده شاهد رشدهای موثر آن خواهیم بود.

خلوصی افزود: هم بخش خصوصی پای این کار است و هم بخش دولتی آماده است تا آن خلاءهایی که از حوزه اکتتشاف تا سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای که نیاز است را پوشش دهد.

وی در مورد حجم اقتصاد گوهرسنگ‌ها گفت: آنچه که در افق چشم‌انداز اقتصاد گوهرسنگ‌ها درنظر داریم این است که سهم یک تا دو درصدی را در اقتصاد بین‌المللی داشته باشیم، این عدد، عدد خیلی بالایی است، اما به نظرم با توجه به ظرفیتی که وجود دارد، دست نیافتنی نیست و از تمام پتانسیل‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم تا به این هدف برسیم.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: برای تحقق اهداف در این زمینه نیاز به هم‌افزایی ملی بالایی میان بخش خصوصی و دولتی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha