۰ نفر

اروپا پول لهستان را آزاد کرد

۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷
کد خبر: 826462
اروپا پول لهستان را آزاد کرد

پس از روی کار آمدن دولت جدید و طرفدار اتحادیه اروپا در لهستان، این اتحادیه ۱۳۷ میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که به زودی تصمیماتی برای آزادسازی میلیاردها یورو از دارایی‌های لهستان که پیش از این به دلیل سیاست‌های ضد اتحادیه اروپایی دولت قبلی مسدود شده بود، آزاد خواهد شد.

اورسولا فون امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ورشو گفت که تصمیم برای آزادسازی ۱۳۷ میلیارد یورو (حدود ۱۴۸ میلیارد دلار) هفته آینده در بروکسل اتخاذ خواهد شد.

او خطاب به دولت و دستگاه سیاسی لهستان گفت: «بر اساس اصلاحاتی که آغاز کرده‌اید و تعدادی از گام‌های فوری و مهمی که در موضوع استقلال قضائی برداشته‌اید، می‌توانم خبرهای خوبی بدهم» هفته آینده، کمیسیون (کمیسیون اروپا) دو تصمیم تصمیم خواهد گرفت؛ یکی از این تصمیم‌ها در مورد وجوه مسدود شده فعلی لهستان است که منجر به آزاد شدن ۱۳۷ میلیارد یورو از این دارایی‌ها خواهد شد.

اظهارات فون در پس از گفت و گو با دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان بیان شد که از این اعلامیه استقبال کرد و گفت که این پول «به خوبی خرج خواهد شد» و توضیح داد که بخشی از آن «مستقیماً بین صاحبان تولید و شرکت‌های مواد غذایی کوچک و متوسط توزیع خواهد شد.»

تاسک در اوایل این هفته اشاره کرده بود که اقداماتی که دولت او برای معکوس کردن سیاست‌های پیشینیان راست‌گرای خود انجام می‌دهد به زودی به اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا میلیاردها یورو را در اختیار لهستان بگذارد.

بروکسل در بحبوحه بن بست با دولت قبلی اروپا، بودجه‌های لازم برای مقابله با بیماری کرونا در لهستان را مسدود کرده بود. این اتحادیه همچنین مدعی است که روندی را آغاز کرده است که می‌تواند به اعمال تحریم‌ها علیه هر عضو اتحادیه اروپا که به ارزش‌های «دموکراتیک» این اتحادیه ۲۷ عضوی احترام نمی‌گذارد منجر شود.

تاسک، رئیس سابق شورای اروپا، این هفته، پیش از گفت و گوهای روز جمعه با فون اشاره کرد که ممکن است ده‌ها میلیارد یورو نیز بودجه کمکی به لهستان تعلق گیرد.

مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن دولت طرفدار اتحادیه اروپا تاسک در دسامبر، بروکسل حدود ۵ میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) به لهستان برای تأمین مالی پروژه‌های انرژی پاک اختصاص داد.

لهستان قرار است در ماه آوریل انتخابات محلی برگزار کند که می‌تواند جایگاه دولت فعلی را در سراسر کشور تقویت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha