۰ نفر

جنگ غزه اسلام‌هراسی را در انگلیس بیشتر کرد

۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبر: 826454
جنگ غزه اسلام‌هراسی را در انگلیس بیشتر کرد

 نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که آمار جرائم مرتبط با اسلام‌هراسی در این کشور از آغاز جنگ غزه سه برابر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، خیریه انگلیسی «تل‌ماما» اعلام کرد که از ۷ اکتبر (آغاز جنگ غزه) تا ۷ فوریه، ۲ هزار و ۱۰ حادثه مرتبط با اسلام ستیزی ثبت کرده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۰۰ مورد افزایش نشان می‌دهد.

این بالاترین میزان طی یک دوره چهار ماهه و از زمانی است که این خیریه انگلیسی در سال ۲۰۱۱ اقدام به جمع‌آوری آمار اسلام‌هراسی کرد.

طبق گزارش «تل‌ماما» که یکی از رسالت‌های خود را اندازه‌گیری جرائم مرتبط با اسلام‌هراسی تعریف کرده است، نیمی از جرائم صورت گرفته طی چهار ماه گذشته مربوط به اظهارات توهین‌آمیز در فضای مجازی بوده است. ۵۷۶ مورد هم حملات فیزیکی، رفتارهای توهین‌آمیز، تهدید و اقدامات خرابکارانه ثبت شده است.

از هر ۳ جرم ثبت شده، ۲ مورد مربوط به زنان مسلمان است. برخی «تروریست» خطاب شده و برخی هم مورد آزار فیزیکی قرار گرفته‌اند.

ایمان عطا، رئیس «تل‌ماما» در این باره گفت؛ از زمانی که جنگ غزه آغاز شده است، مسلمانان بیش از هر زمان دیگری مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. به گفته او، «قاتل»، «آدم‌کش» و «تروریست» از جمله القاب توهین آمیزی است که این روزها به مسلمانان نسبت داده می‌شود.

چندی پیش ساختمان کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس، سازمانی که طی ۲ دهه گذشته نقش فعالی را در حمایت از آرمان‌های فلسطین و برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در این کشور ایفا کرده است، مورد حمله گروه‌های طرفدار رژیم اسرائیل قرار گرفت.

مسعود شجره رئیس این نهاد اسلامی به ایرنا گفت که دولت لندن برای تامین امنیت مراکز و ساختمان‌های متعلق به یهودیان سه میلیون پوند اختصاص داده اما هیچ بودجه‌ای برای سازمان‌های اسلامی درنظر نگرفته است.

وی افزود: «مسلمانان ساکن انگلیس در تمامی ابعاد زندگی به شهروندان درجه دو تبدیل شده‌اند.» شجره این وضعیت را نتیجه فضای تنفر دانست که سیاستمداران و رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند و با وضع قوانینی که مسلمانان را هدف قرار می دهد، «اسلام هراسی را مشروع و فرهنگ آن را در کشور نهادینه می‌کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha