۰ نفر

وزیر امور خارجه: وتوی آتش بس جنگ غزه فاجعه دیپلماسی قرن است

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰
کد خبر: 826193
وزیر امور خارجه: وتوی آتش بس جنگ غزه فاجعه دیپلماسی قرن است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در واکنش به وتو قطعنامه آتش بس در غزه توسط آمریکا، اعلام کرد که باید این اقدام را فاجعه دیپلماسی قرن نامید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، امیرعبداللهیان امروز چهارشنبه در حساب ایکس خود نوشت: تکرار وتوی پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه توسط دولت آمریکا را باید «فاجعه دیپلماسی قرن» نامید.

وزیر امور خارجه در ادامه تاکید کرد: این وتوی مکرر به روشنی مسئولیت بین‌المللی تداوم نسل‌کشی رژیم جعلی اسراییل در غزه و جنایات جنگی در کرانه باختری فلسطین را متوجه کاخ سفید می‌کند. جهان باید آمریکا را پاسخگو کند.

سازمان ملل سه‌شنبه شب اعلام کرد که آمریکا قطعنامه برقراری آتش‌بس بشردوستانه فوری در غزه را وتو کرده است که این چندمین اقدام مشابه واشنگتن از زمان آغاز تلاش‌ها برای توقف جنگ در نوار غزه است.

پیش‌نویس این قطعنامه از سوی الجزایر ارائه شده بود که با 13 رأی موافق و رأی ممتنع انگلیس، در نهایت از سوی آمریکا وتو شد.

کاخ سفید امروز در توجیه اقدام آمریکا برای وتوی دوباره قطعنامه برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه، اعلام کرد که واشنگتن قادر به حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبود چرا که مذاکرات حساس را به خطر می‌انداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    شما که با شروع حمله حماس نماز شکر خواندید و جشن گرفتید و اظهار داشتید نابودی اسرائیل شروع شد. پس چرا دنبال آتش بس هستید!!!؟؟؟ لطفا عوامفریبی بس. مردم از شما بمراتب فهمیده تر هستن.
  • مهدی IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    فاجعه قرن ، شش کلاس بیسواد هایی هستند که سوار هواپیما از عراق به سوریه وتهران بدنبال جمع کردن فاجعه ی جنگی که درست کردن هستند ، سرنوشت ملت خودشون براشون مهم نیست و دنبال قدرتنمایی و گنده گوزی هستند