۰ نفر

وجود قطعات آمریکایی و ژاپنی در موشک‌های ساخت کره شمالی

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبر: 826169
وجود قطعات آمریکایی و ژاپنی در موشک‌های ساخت کره شمالی

رسانه فرانسوی نوشته کره شمالی موفق شده تحریم‌های بین‌المللی متعددی را که «برای کند کردن توسعه زرادخانه پیونگ‌یانگ اعمال شده، دور بزند».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، بر اساس گزارش سازمان غیردولتی تحقیقات تسلیحات جنگی، موشک‌های کره شمالی حاوی بیش از ۲۰۰ عنصر طراحی شده توسط شرکت های آمریکایی است.

روزنامه فرانسوی «لزکو» با تکرار ادعای غرب درباره استفاده از موشک‌های کره شمالی توسط روسیه در جنگ اوکراین، نوشت در روز دوم ژانویه موشکی که توسط نیروهای روسیه شلیک شد، به یک ساختمان در خارکیف اوکراین اصابت کرد. کارشناسانی که به این مکان اعزام شده بودند، یک قطعه ناشناخته را کشف کردند. ادعا شده آن‌ها ژنراتورهای گازی باریک‌تر و بدنه بزرگتر همراه با نوشته‌های کره‌ای را بر روی یکی از قطعات پیدا کردند.

این کارشناسان بعد از هفته ها تحقیقات، فکر می‌کردند که به کشف اولین موشک‌های کره شمالی که به روسیه ارسال شده دست پیدا کردند. بعد از تحقیقات، آن‌ها مدعی شدند موشک بررسی شده به احتمال زیاد از نوع «هوآسونگ-۱۱» دارای ۲۹۰ قطعه خارجی است که از ایالات متحده، اروپا و حتی ژاپن می‌آیند.

محققان همچنین قطعات طراحی شده توسط ۲۶ شرکت، که مقر آن‌ها در هشت کشور مختلف، یعنی چین، آلمان، ژاپن، هلند، سنگاپور، سوئیس، تایوان و ایالات متحده است را بازیابی کردند.

طبق این گزارش، سه چهارم اجزای تشکیل دهنده این موشک از شرکت‌های آمریکایی هستند. نزدیک به ۱۲ درصد توسط شرکت‌های آلمانی، ۳.۱ درصد توسط شرکت‌های ژاپنی و ۲ درصد هم توسط نهادهای چینی تولید می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha