۰ نفر

هشدار در رابطه با کشتار کودکان در غزه

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبر: 826167
هشدار در رابطه با کشتار کودکان در غزه

صندوق نجات کودکان اعلام کرد کودکان غزه به شکل و ابعادی بی‌سابقه در معرض قتل‌عام و نقص عضو به دست نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، صندوق نجات کودکان که دفتر آن در انگلیس قرار دارد، با اشاره به اینکه کمک‌های حیاتی در تمام مناطق غزه یا بسیار اندک بوده و یا به شکلی سیستماتیک از سوی طرف اشغالگر رد شدند، اعلام کرد کودکان غزه به شکل و ابعادی بی‌سابقه در معرض قتل‌عام و نقص عضو به دست نیروهای اشغالگر اسرائیلی قرار دارند.

همچنین این سازمان با اشاره به اینکه نفوذ در رفح، واقع در جنوب نوار غزه در حکم اعدام کودکان غزه خواهد بود، از کشورها خواست وظایف فردی و اجتماعی خود در زمینه تلاش برای حمایت بدون تاخیر از ساکنان غزه را نادیده نگیرند.

به نوشته روزنامه عربی۲۱، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد بر اساس ارزیابی‌های غذایی انجام شده در اقامتگاه‌ها و مراکز بهداشتی غزه، از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه یک کودک سوء تغذیه شدید داشته و شرایط به‌ویژه در شمال نوار غزه بسیار خطرناک است.

این نهاد در ادامه تاکید کرد که این آمار معادل ۱۵.۶ درصد از کودکان شمال نوار غزه است و نزدیک به ۳ درصد از آنها دچار کاهش وزن شدید شدند و زندگی آنها در خطر است.

همچنین یونیسف هشدار داد که کودکان غزه اگر درمان فوری را دریافت نکنند، با عوارض پزشکی و مرگ مواجه خواهند شد و شرایط رو به بدتر شدن است. به گزارش این نهاد سازمان ملل، بررسی‌های مشابهی در رفح انجام شد که نشان داد ۵ درصد از کودکان زیر دو سال آنجا نیز دچار سوء تغذیه حاد هستند.

یونیسف گزارش داد، کمتر از ۹۰ درصد کودکان زیر ۵ سال در غزه دست‌کم دچار یک بیماری عفونی هستند و ۷۰ درصد آنها در دو هفته گذشته دچار اسهال شدند که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افزایش ۲۳ برابری داشته است. همچنین این نهاد بر اهمیت دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و لزوم جلوگیری از آغاز حمله‌ای جدید به رفح تاکید کرد.

صندوق نجات کودکان ابتدای ماه جاری میلادی فاش کرد، در نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی روزانه ۱۰ کودک در نوار غزه پاهای خود را از دست می‌دهند. سازمان یاد شده با استناد به گزارش‌های یونیسف اعلام کرد از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته، ۱۰۰۰ کودک در غزه یک یا هر دو پای خود را از دست داده‌اند.

همچنین این سازمان حامی کودکان با اشاره به شرایط فاجعه‌باری که سازمان بهداشت نوار غزه به دلیل نداشتن کادر درمان و تجهیزات پزشکی دارد، گزارش داد، بیشتر عمل‌های جراحی برای کودکان در غزه بدون بی‌هوشی انجام شدند. جیسون لی، هماهنگ‌کننده امور صندوق نجات کودکان در فلسطین اظهار کرد: رنج و مشکلات کودکان در این درگیری غیرقابل تصور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha