۰ نفر

تغییر موضع حزب کارگر در مورد جنگ غزه

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبر: 825987
تغییر موضع حزب کارگر در مورد جنگ غزه

حزب کارگر انگلیس پس از گذشت افزون بر چهار ماه از جنگ غزه و شهادت بیش از ۲۹ هزار فلسطینی، سرانجام موضع خود را تغییر داد و از برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه حمایت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دیوید لمی وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که حزب کارگر خواستار "آتش بس بشردوستانه فوری" میان حماس و اسرائیل است. وی توقف فوری درگیری‌ها را امری مهم دانست که به موجب آن «هر دو طرف سلاح‌های خود را زمین گذاشته و گروگان‌ها (اسرا) آزاد شوند».

او در عین بر لزوم پیگیری راه‌حل سیاسی برای تحقق صلح در منطقه تاکید کرد.

قانون‌گذار انگلیسی به این ترتیب گفت که حزب کارگر از طرح برقراری آتش‌بس فوری در غزه که قرار است فردا (چهارشنبه) در پارلمان این کشور به رای گذاشته شود حمایت می‌کند.

وی ادامه داد که شرط برقراری آتش‌بس، شناسایی کشور مستقل فلسطین، تحقق راه حل دولتی و توجه به دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری است.

لمی در پاسخ به این سوال که «آیا شما می‌گویید که اسرائیل دیگر نمی‌تواند از قوای نظامی برای بازگرداندن اسرای خود استفاده کند» گفت: «ما اکنون به آتش‌بس بشردوستانه فوری نیاز داریم. ما می شنویم که خانواده های اسرائیلی هم می خواهند آتش بس برقرار شود... بنابراین ما اکنون به راه حل سیاسی دیپلماتیک نیاز داریم.»

بر اساس گزارش‌ها نمایندگان مجلس انگلیس قرار است فردا (چهارشنبه) برای دومین بار درباره برقراری آتش‌بس فوری در جنگ غزه رای گیری کنند. در رای گیری دور قبل که ۲۴ آبان‌ماه انجام شد ۱۲۵ نفر از نمایندگان به این طرح رای موافق و ۲۹۳ نماینده رای مخالف دادند.

شنبه گذشته هزاران نفر از حامیان فلسطین برای نوزدهمین هفته متوالی در خیابان‌های مرکزی لندن تظاهرات کرده و خواستار پایان فوری آتش‌بس در غزه شدند. معترضان تاکید داشتند که نمایندگان مجلس باید در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه، اشتباه خود را جبران و از طرح آتش‌بس فوری حمایت کنند.

این درحالیست که دولت انگلیس همسو با ایالات متحده خواستار آتش‌بس موقت در جنگ غزه است. مقام‌های انگلیسی ادعا می‌کنند که توقف کامل جنگ، گروه‌های مقاومت را جسورتر می‌کند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس ساعاتی پیش ادعا کرد که برای رسیدن به آتش‌بس با دوام، رهبران حماس باید از غزه خارج و اسرای اسرائیلی آزاد شوند.

وی افزود: بیایید اکنون جنگ را (به صورت موقت) متوقف کنیم، گروگان‌ها (اسرا) را آزاد و در همین راستا کار کنیم.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز جنگ اسرائیل در غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، به ۲۹ هزار و ۹۲ نفر و تعداد زخمی ها نیز به ۶۹ هزار ۲۸ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha