۰ نفر

بهادری جهرمی: تاکنون بیش از ۶۰ مدیر متخلف جابجا یا برکنار شدند

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰
کد خبر: 825820
بهادری جهرمی: تاکنون بیش از ۶۰ مدیر متخلف جابجا یا برکنار شدند

سخنگوی دولت گفت:  در زمینه گشت ارشاد مدیران هم مورد مورد بررسی‌ها انجام می‌شود و در صورت لزوم جابجایی و تغییر یا تشکیل پرونده قضایی انجام می‌شود. اگر تخلفی اتفاق بیفتد همان زمان بازرس ویژه رئیس‌جمهوری وارد موضوع می‌شود و موارد پیشگیری در این زمینه برای جلوگیری فرار از سرمایه‌ها را می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی عصر یکشنبه - ۳۰ بهمن - با حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران در دیدار و گفت‌وگو با دانشجویان دانشگاه‌های ایران با موضوع «آینده ایران»، اظهار کرد: نگاه آینده‌ساز آن است که آینده را پیش‌بینی نمی‌کنی بلکه آینده را می‌سازی. امروز نه‌تنها دولتمردان بلکه جوانان و نوجوانان و نخبگان ایران این فهم جامع را دارند که آینده ساختنی است. 

وی افزود: آینده زیبای ایرانیان وقتی شکل گرفته است که خودشان دست روی زانوی خود گذاشته‌اند تا مثلاً در قدرت نظامی، صنعت صلح آمیز هسته‌ای و فناوری فضایی پیشرفت کنند. زمانی بوده است که وعده داده‌ایم دیگران می‌آیند و آینده ما را می‌سازند. برویم و مذاکره کنیم تا آنان بیایند و آینده ما را بسازند در حالی که دیدیم آینده‌ای که آنان می‌خواستند بسازند همین تورم بالا، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و شبیه آن است.
 
سخنگوی دولت یادآور شد: معلوم است که نخبه ایرانی بگوید وقتی دولتمرد من کلید حل مشکلات را در آن سوی مرز جست‌وجو می‌کند، من هم باید کلید حل مشکلات را در آن سوی آب دنبال کند. اگر جز کسانی هستیم که می‌دانیم آینده را باید برای خودمان بسازیم، باید آن را انتخاب کنیم و در مشارکت انتخابات نشانش دهیم. 
 
دبیر هیئت دولت گفت: آنان که اهل تخریب آینده ما هستند، طبیعی است که چون پیشرفت کشور را در گرو نیروی انسانی با انگیزه و نخبه است همه تلاش خود را می‌کنند تا آنان را از این مسیر خارج کنند.
 
بهادری جهرمی با بیان اینکه یکی از انواع بازیگری فعال در صحنه‌ها مشارکت در انتخابات است، اظهار کرد: اگر به خودتان اعتماد دارید نه دیگران، اگر می‌دانید که دیگران منافع خود را دنبال می‌کنند نه آینده شما را، پس مسیرش همین صندوق رأی است. 
 
وی افزود: آیا قطع نشدن برق را در اوج مصرف احساس می‌کنید؟ آیا قطع نشدن گاز در اوج مصرف را لمس می‌کنید یا نه؟ این یعنی انتخاب ما اثر می‌گذارد. امروز هم برق ما در منازل قطع نمی‌شود، هم کارخانه‌هایی که پرمصرف هستند نرخ‌های رشد صنعتی را تجربه کردند. ما در صنعت نفت و گاز حتی تا رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصد را در برخی فصول تجربه کردیم.
 
دبیر هیئت دولت ادامه داد: آیا این به معنای حل همه مشکلات است؟ نه. همه مشکلات حل نشده است اما همه مشکلات حل‌شدنی است. گفته می‌شود چرا ناترازی بانکی برطرف نمی‌شود؟ می‌گویم این دولت قصد دارد همه مشکلات روی زمین، همه قوانین اجرانشده و همه پروژه‌های نیمه‌تمام را یک به یک دنبال کند و انجام دهد.
 
بهادری جهرمی یادآور شد: برای تک تک بانک‌ها برنامه اصلاحی پیش‌بینی شده و همه آن‌ها هر ماه رصد می‌شوند و اگر در مسیر برنامه نباشند با آنان مواجهه صورت می‌گیرد و اگر در جهت برنامه باشند تشویق می‌شوند. سه موسسه مالی و اعتباری در همین زمینه جلوی حرکت مخرب آنان گرفته و حقوق سپرده‌گزاران حفظ شده است.
 
وی با بیان اینکه با مجلس و شورای شهر قوی می‌توان مشکلات دیگر را هم حل کرد، اظهار کرد: در زمینه گشت ارشاد مدیران هم مورد مورد بررسی‌ها انجام می‌شود و در صورت لزوم جابجایی و تغییر یا تشکیل پرونده قضایی انجام می‌شود. اگر تخلفی اتفاق بیفتد همان زمان بازرس ویژه رئیس‌جمهوری وارد موضوع می‌شود و موارد پیشگیری در این زمینه برای جلوگیری فرار از سرمایه‌ها را می‌گیرد.

بهادری جهرمی گفت: به ۲۷۷۷ زنگ بزنید و فساد را گزارش دهید؛ تاکنون بیش از ۶۰ مدیر متخلف جابجا یا برکنار شدند. اگر تخلفی گزارش شود همان موقع نهاد دولتی و بازرسی ورود می‌کند و تشکیل پرونده می‌دهد نه ۱۰ سال بعد.


بهادری جهرمی یادآور شد: گشت ارشاد مدیران نه‌تنها در حوزه‌های برخورد با تخلفات بلکه در حوزه‌های مثبت هم حامی مدیران قانونمند بوده است. موردی پیش آمد که مدیری در یک استان ساحلی برکنار شده بود، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری به این موضوع وارد و مشخص شد مدیر یادشده کاملاً قانونی عمل کرده و برکناری او غیرقانونی بوده است و به همین دلیل وی مجدداً به سر کار خود بازگشت. 
 
دبیر هیئت دولت با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری درباره گران‌شدن دلار تا ۵ هزار تومان درصورت انتخاب در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: سال ۹۲ دلار ۳ هزار تومان بود اما سال ۱۴۰۰ به ۲۷ هزار تومان رسید، مردم را می ترساندند و می گفتند اگر با کدخدا نبندیم دلار بالا می‌رود اما دلار را ۲۷ هزار تومان تحویل دادند یعنی ۹ برابر افزایش نرخ دلار رقم خورد در حالی که گفتند با کدخدا می بندیم که صاحب دلار است تا دلار بالا نرود ،سیمان در رآکتور هسته‌ای می‌ریزیم تا دلار بالا نرود، نرخ بیکاری را به ۲۰ درصد یا تورم را به ۶۰ درصد می‌رسانیم تا دلار بالا نرود ساخت مسکن را متوقف کردند و افتخارشان این بود که مسکن برای مردم افتتاح نکنند.
 
بهادری جهرمی یادآور شد: امروز تورم به ۳۸ درصد کاهش و رشد اقتصادی صفر ما به ۴.۵ درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافته و تعهد جدیدی به رشد صلح آمیز هسته‌ای ما مانند ایجاد نیروگاه‌های جدید برق و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن‌ها ایجاد شده و متوقف به رفع تحریم‌ها نمانده است‌.
 
دبیر هیئت دولت تاکید کرد: اگرچه دعواهای سیاسی جدید بین‌المللی رخ داده ولی دلار از ۲۷ هزار تومان به ۵۵ هزار تومان رسیده است، یعنی حتی دو برابر هم نشده است. ای کاش نرخ ارز ما را شرطی تحریم و جنگ و کشمکش در سایر کشورها نمی‌کردند تا همین میزان اثرگذاری هم روی نرخ دلار انجام نمی‌شد. 
 
سخنگوی دولت اظهار کرد: در این دولت تخصیص ارز در سامانه نیما از تقاضای ارز همواره بیشتر بوده است. رکوردهای تجارت خارجی را شکاندیم و ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی داشتیم؛ یعنی چرخ اقتصاد متوقف بر مذاکرات نمانده است. پیش‌بینی‌ها در نرخ دلار، ثبات آن است. دیدید می‌گفتند نرخ دلار در اسفند ۱۴۰۱ به ۶۰ هزار تومان می‌رسد، ولی نشد؟ البته دشمن ما تمام تلاش خود را می‌کند که این اتفاق بیفتد ولی زورش به مردم ایران نمی‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خود بهادری جهرمی و هرکس که با دولت همکاری کند فاسد است