۰ نفر

آلمان خواستار تحریم بیشتر روسیه شد

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 825785
آلمان خواستار تحریم بیشتر روسیه شد

وزارت امور خارجه آلمان ضمن احضار سفیر روسیه در برلین برای توضیح دلایل مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد مطرح کرملین در زندان، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه مسکو در نشست سران اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه با اعلام اینکه امروز در برلین با سفیر روسیه دیداری انجام خواهد شد، یادآوری کرد که آلمان به صراحت خواستار آزادی همه کسانی است که به دلایل سیاسی در روسیه زندانی هستند. اینکه افرادی در روسیه به دلیل احترام به مرگ ناوالنی دستگیر می‌شوند، تکان دهنده است.

دیلی میل گزارش داده که آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز طی سخنانی پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که با حضور همسر ناوالنی برگزار می‌شود، گفت: در این نشست برلین تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو پیشنهاد می‌کند.

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشتر قرار بود در مورد بسته سیزدهم تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه گفت‌وگو کنند. مجارستان تنها کشور این اتحادیه است که هنوز محدودیت‌های پیشنهادی اروپا علیه نزدیک به ۲۰۰ نهاد و تبعه روسیه را تایید نکرده است.

بائربوک اظهار امیدواری کرد که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به زودی بر سر تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق برسد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه به طور قطع تحریم‌هایی علیه روسیه تصویب خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha