۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از قیمت انواع تورهای داخلی؛

دو شب سفر به سرعین چقدر خرج دارد؟ / قیمت تور گردشگری سرعین + جدول

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۵۸
کد خبر: 825674
دو شب سفر به سرعین چقدر خرج دارد؟ / قیمت تور گردشگری سرعین + جدول

قیمت تور هوایی سرعین برای سفر در زمستان ۱۴۰۲ را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بررسی قیمت تور گردشگری سرعین برای سفر در زمستان به شرح زیر است؛

اگر قصد دارید که حتما پیش از شروع سال جدید یک سفر کوتاه دو یا سه روزه به سرعین داشته باشید، این گزارش را از دست ندهید.

شهر زیبای سرعین در استان اردبیل با آن که در زمستان هوای سردی دارد اما باز هم مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. اما باید بدانید که بهترین زمان سفر به سرعین بهار و تابستان است، اما همانطور که گفتیم این شهر در زمستان نیز میزبان مسافران زیادی است.

سرعین دقیقا کجاست؟

سرعین شهری کوچک در استان اردبیل و در ۲۸ کیلومتری غرب شهر اردبیل است. قرار گرفتن این شهر در منطقه کوهستانی در شمال غربی ایران و هم جواری این منطقه با ارتفاعات سبلان، برای این منطقه اقلیمی سردسیر و کوهستانی، به ارمغان آورده‌ است. این ناحیه کوهستانی جوان، هنوز در حال تکامل است و این مسئله باعث پیدایش و جوشش چشمه‌های آبگرم فراوان می‌شود و به همین علت این محدوده از ایران قطب آب درمانی ایران محسوب می‌شود.

بعد از سفر به سرعین کجا برویم؟

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر سرعین آنقدر زیاد است که قطعا خاطرات خوشی از این شهر در ذهن‌تان به جا می‌ماند.

تپه باستانی آناهیتا

تپه باستانی در قسمت غربی شهر سرعین قرار دارد و قدمت آن به قبل از میلاد مسیح می‌رسد. تپه باستانی آناهیتا و آثار به جامانده در خرابه‌های معبد آن، از اهمیت آیین و دین زرتشت در گذشته‌های دور در این ناحیه خبر می‌دهند. معبد آناهیتا در گذشته محل عبادت موبدان زرتشتی بوده و مناطق سرسبز اطراف آن در «ساری قیه» از ییلاق‌های محبوب پادشاهان ساسانی بوده است. اما در معبد نشان‌هایی از دوره‌های تاریخی سلجوقیان و ایلخانیان نیز، دیده می‌شود.

مسجد جامع سرعین

مسجد جامع سرعین از قدیمی‌ترین ابنیه تاریخی در شهر سرعین بوده و همچنان محل تجمع مردم این شهر برای اجتماعات گسترده است. اعیاد و جشن‌های مختلف مذهبی در طول سال در این مسجد برگزار می‌شوند. بازدید از این مسجد با وجود سادگی معماری آن خالی از لطف نیست.

بازار اطلس سرعین

بازار اطلس از مراکز خرید اصلی در شهر سرعین است. در این مجتمع تجاری می‌تونید از تنوع اجناس موجود در آن دیدن کنید و اقلام مورد نیاز خود را بخرید. این مجتمع همچنین مناسب  برای خریدن سوغات است.

دره گلستان و پیست اسکی آلوارس

دره گلستان یا آلوارس در ۱۴ کیلومتری غرب سرعین قرار دارد و بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است. این منطقه ییلاقی چشم‌اندازی عالی از کوه سبلان دارد و در دامنه شرقی این کوه واقع شده است. دو دریاچه در دره آلوارس قرار گرفته‌اند که انعکاس نور خورشید در آن‌ها زیبایی‌شان را دوچندان می‌کند. این دره در میان محلیان با نام «قزل گل لر» نیز شناخته می‌شود.

روستای تاریخی کنزق

روستای کنزق منطقه‌ای باستانی در سه کیلومتری شرق سرعین است. این روستای تاریخی دیدنی‌های برجسته‌ای مانند قبرستان طبیعی، تپه‌های باستانی و دخمه‌های صخره‌ای پیوسته دارد. این روستا از سمت جنوب به روستای کلخوران و از سمت شرق به روستای آق قلعه می‌رسد.

دره جنگلی ایرد موسی

دره ایردموسی در پنج کیلومتری شرق سرعین قرار گرفته است و از نزدیکی این شهر تا روستای نوران امتداد دارد. این دره زیبا، گستره‌ای سبز و مخملین در حصار درختان سر به فلک کشیده است. این منطقه در فصل‌های پاییز و زمستان برفگیر و به‌شدت سرد می‌شود و برای بازدید از آن، بهترین فصل بهار و تابستان است.

روستای آتشگاه و آتشکده آذر فریق

روستای آتشگاه در پنج کیلومتری شمال شهر سرعین، از غنی‌ترین منابع آب معدنی برخوردار است، اما شهرت این روستا به‌دلیل وجود جاذبه‌ تاریخی آن است. نام قدیمی این روستا «آق امام» یا آقا امام بوده است و آثار باقی مانده در تپه‌های آن از قدمت باستانی روستا خبر می‌دهد.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سرعین می‌توان از روستای شایق، شهر لاهرود، آبشار ورگه سران، دهکده صخره‌ای ویند کلخوران و ... نام برد. همچنین آبگرم‌های سرعین را نیز فراموش نکنید!

هزینه سفر به سرعین

اگر قصد سفر هوایی به سرعین را دارید. در ادامه هزینه اقامت در هتل‌ها را برایتان بررسی کرده‌ایم.

هزینه دو شب اقامت در هتل آپارتمان کبیر، ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شده است. این در حالی است که اگر بخواهید سه شب اقامت داشته باشید، باید ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

اقامت در هتل چهار ستاره ارشاد نیز برای ۲ شب، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای ۳ شب، ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان خرج دارد.

در ادامه قیمت دیگر هتل‌ها برای اقامت در سرعین را می‌خوانید؛

*لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در جدول مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز متفاوت باشد.*

هزینه تور هوایی سرعین (زمستان ۱۴۰۲)
هتل درجه ستاره قیمت برای 2 شب / تومان قیمت برای 3 شب / تومان
آپارتمان کبیر 3 ستاره ۲,۸۵۰,۰۰۰ ۳,۱۰۰,۰۰۰
ارشاد 4 ستاره ۳,۷۰۰,۰۰۰ ۴,۴۵۰,۰۰۰
رضوان 4 ستاره ۳,۷۵۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
آپارتمان سپید 1 ستاره ۳,۹۰۰,۰۰۰ ۴,۶۰۰,۰۰۰
لاله 4 ستاره ۳,۹۰۰,۰۰۰ ۴,۵۵۰,۰۰۰
کوروش 3 ستاره ۴,۱۵۰,۰۰۰ ۴,۹۵۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha