۰ نفر

انگلیس: حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۰۶
کد خبر: 825269
انگلیس: حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن

 نیروی دریایی سلطنتی انگلیس روز جمعه اعلام کرد که یک کشتی دیگر در نزدیکی سواحل یمن هدف موشک قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه نیروی دریایی انگلیس آمده است: عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در حدود ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب المخا در یمن دریافت کرده است.

خبرگزاری تاس افزود: در این گزارش آمده است که خبرها حاکی از حمله به یک کشتی با استفاده از موشک و وقوع انفجار است. مقامات نظامی در حال واکنش هستند.

گزارش ها حاکی از سلامت خدمه و کشتی هستند.

به گزارش ایرنا, ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام روز جمعه اعلام کرد، بعدازظهر پنجشنبه یک موشک بالستیک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) در یمن به سمت یک کشتی باری در خلیج عدن شلیک شد.

ستاد فرماندگی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام روز جمعه به وقت محلی گفت: این موشک به سمت کشتی ام وی لیکویتوس که یک کشتی باری متعلق به انگلیس با پرچم باربادوس است، شلیک شد. این کشتی گزارش داد که این حمله خسارات جزئی داشته و آسیب جدی نداشته است.

همچنین روز پنجشنبه، آمریکا دو حمله با عنوان دفاع شخصی، به سه موشک کروز ضد کشتی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) در یمن که در حال آماده‌سازی برای شلیک علیه کشتی‌ها در دریای سرخ بودند، انجام داد.

در بیانیه سنتکام آمده است که این موشک‌ها «یک تهدید قریب‌الوقوع برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه بودند.»

به گزارش شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرده بود: نیروی دریایی کشورمان یک عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادند که در آن کشتی انگلیسی «LYCAVITOS» هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود: نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود. عملیات منحصر بفرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب، در چارچوب حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.

او خاطرنشان کرده بود: ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.

سازمان تجارت دریایی انگلیس پیش از این، اعلام کرده بود، گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۸۵ مایلی جنوب عدن دریافت کرده است و یک کشتی در دریای سرخ که در حدود یکصد متری شرق عدن یمن در حرکت بود هدف حمله قرار گرفته که به آن آسیب جزئی وارد شده است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه کشتی هایی رژیم اسرائیل یا کشتی هایی را که عازم سرزمین‌های اشغالی فلسطین می شوند، در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha