۰ نفر

جوانترین کشور اروپایی کدام است؟

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۱
کد خبر: 825257
جوانترین کشور اروپایی کدام است؟

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط آژانس آمار رسمی اتحادیه اروپا، یوروستات، جمعیت لوکزامبورگ یکی از جوان‌ترین جمعیت اتحادیه اروپا با میانگین سنی کمی بیشتر از ۳۹ سال بوده که دلیل آن جذب مهاجران در سنین کار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از لوگزامبورگ تایمز، این داده ها نشان داده که تنها سه کشور از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا - قبرس، ایرلند و لوکزامبورگ - در سال گذشته میانگین سنی کمتر از ۴۰ سال داشتند. قبرس با میانگین سنی ۳۸.۴ سال جوان ترین جمعیت را داشت و پس از آن ایرلند با ۳۹.۱ و لوکزامبورگ با ۳۹.۷ قرار داشتند.

به گفته یورواستات، ایتالیایی ها با میانگین سنی کمی بیش از ۴۸ سال در سال ۲۰۲۳، مسن ترین کشور اتحادیه اروپا را تشکیل داده و پس از آن پرتغالی ها با ۴۷ سال قرار دارند.

جمعیت اتحادیه اروپا به طور کلی در دهه گذشته پیر شده و میانگین سنی آن از ۴۲ سال در سال ۲۰۱۳ به ۴۴ سال در سال گذشته افزایش یافته است.

با این حال، افزایش مهاجرت، میانگین سنی لوکزامبورگ را در دهه گذشته تا حد زیادی بدون تغییر نگه داشته است، به طوری که این کشور کمترین تعداد افراد بالای ۶۵ سال را در بین سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد، که کمتر از ۱۵٪ جمعیت کل کشور است.

موقعیت برجسته لوکزامبورگ به عنوان یک کشور موفق از نظر مالی، همراه با بازار کار پررونق، حقوق و استانداردهای زندگی بالا، همچنان مهاجرانی را از سایر نقاط اروپا و سراسر جهان جذب کرده که به دنبال فرصت های شغلی یا مکانی جدید برای تشکیل خانواده هستند.

شهردار لوکزامبورگ در اوایل این ماه گفت که جمعیت شهر لوکزامبورگ در سال گذشته به ۱۳۵۰۰۰ نفر رسید. آمار سرشماری منتشر شده در سال گذشته توسط Statec نشان می‌دهد که جمعیت کل این کشور سریع‌ترین رشد را در اتحادیه اروپا دارد و نسبت به سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۵ برابر نرخ کل بلوک در دهه گذشته افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha