۰ نفر

فرانسه: به رسمیت شناختن دولت فلسطین برای ما تابو نیست

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبر: 825234
فرانسه: به رسمیت شناختن دولت فلسطین برای ما تابو نیست

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که راه حل دو کشوری تنها راه پیش روی صلح منطقه بوده و گفت: به رسمیت شناختن دولت فلسطین برای فرانسه یک تابو نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آناتولی، مکرون در کنفرانس خبری مشترک با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در پاریس گفت که اردن و فرانسه تعهد و عزم مشترکی برای دستیابی به صلح واقعی پایدار در خاورمیانه از طریق راه حل دو دولتی دارند.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه کشورش آماده کمک به تلاش های اروپا و شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با برقراری صلح است، افزود: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای فرانسه یک تابو نیست، ما این را مدیون فلسطینی هایی هستیم که آرزوهایشان مدت ها سرکوب شده بود.

مکرون همچنین از دیگر بازیگران منطقه خواست تا از سرایت درگیری به ویژه به لبنان و دریای سرخ جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه گفت: آتش بس اولویت مطلق ما بوده و تلفات انسانی جنگ غیرقابل تحمل است.

رئبس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد: چند روز پیش به نخست وزیر اسرائیل گفتم حمله اسرائیل به رفح تنها به یک فاجعه انسانی بی سابقه منجر خواهد شد.

وی افزود: من نگرانی اردن و مصر در مورد جابجایی اجباری و گسترده جمعیت را می فهمم.  این "نه تنها یک نقض جدی جدید قوانین بین المللی بلکه خطر بزرگ تشدید تنش در منطقه است.

ملک عبدالله، به نوبه خود، بر لزوم "آتش بس پایدار در غزه" تاکید کرد و افزود که حمله اسرائیل به رفح، جایی که نزدیک به 1.5 میلیون نفر مجبور به پناهندگی شده اند، "عواقب انسانی فاجعه باری به همراه خواهد داشت که قابل جبران نیست. 

پادشاه اردن همچنین خاطرنشان کرد که کشورش تلاش می کند تا از گسترش این درگیری به منطقه جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: راه حل سیاسی که به صلح منتهی شود... بر اساس راه حل دو کشوری تنها راه تضمین امنیت برای فلسطینی ها، اسرائیلی ها و کل منطقه است.

با وجود اعتراضات بین المللی، اسرائیل قصد دارد به رفح که حدود 1.4 میلیون پناهنده را در خود جای داده است، حمله کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha