۰ نفر

آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۸
کد خبر: 825227
آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه

فایننشال تایمز امروز (جمعه) از قول منابع مطلع گزارش کرد، مرکز فرماندهی پشتیبانی و توانمندسازی مشترک ناتو در آلمان در حال تهیه طرحی برای استقرار نیروهای ائتلاف در سراسر اروپا از جمله پشتیبانی و تقویت آنها در صورت درگیری با روسیه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش‌ها، طرح جدید که در مرکز ناتو واقع در شهر «اولم» در جنوب آلمان تهیه شده است، بر اساس تجربه مانورهای نظامی دفاع پایدار ناتو که در ژانویه آغاز شد، تدوین خواهد شد.

«راب بائر»، رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: این رزمایش‌ها درباره آماده شدن برای درگیری با روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این ابتکار در حالی صورت می‌گیرد که ارزیابی‌های جدید از توانایی‌های نظامی روسیه و ارزیابی اخیر از ظرفیت تولید تسلیحات این کشور، زنگ خطر را در میان مقام‌های غربی به صدا درآورده و غرب را به سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه دفاعی ترغیب کرده است.

در این میان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه اخیر خود با تاکر کارلسون گفته بود که کشورهای عضو ناتو تلاش می‌کنند تا با تهدید خیالی از جانب روسیه، مردم خود را بترسانند. روسیه هیچ علاقه‌ای به جنگ با ناتو ندارد.

مانور نظامی « مدافع ثابت قدم» در اقیانوس اطلس و اروپا با حضور حدود ۹۰ هزار سرباز از ۳۱ متحد و سوئد برگزار می‌شود و تا پایان ماه مه ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha