۰ نفر

بیت سیزن چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 824910
بیت سیزن چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

بدون شک Bitcoin شناخته‌شده‌ترین و ارزنده‌ترین دارایی در بازار کریپتوکارنسی‌هاست. فعالان این بازار برای درک بهتر وضعیت این دارایی از اصطلاحات و مفاهیم خاصی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها بیت سیزن است. به احتمال فراوان با برگرداندن معنی این کلمه به فارسی، متوجه کاربرد این لغت شده‌اید. در این مقاله قصد داریم معیارهای تشخیص Bitseason را بررسی کرده و چگونگی شناسایی موقعیت معاملاتی مناسب با کمک این پارامتر را به شما آموزش دهیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

بیت سیزن چیست؟

همانطور که گفتیم بیت سیزن اصطلاحی است که فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای مشخص کردن وضعیت دارایی گفته‌شده، از آن استفاده می‌کنند. در واقع Bitseason دوره زمانی را نشان می‌دهد که عملکرد بیت کوین نسبت به سایر دارایی‌ها بهتر بوده و نوسان بیشتری را تجربه می‌کند.

توجه داشته باشید که در طول این بازه، تنها نباید به دنبال موقعیت مناسب برای خرید بیت کوین بود؛ زیرا امکان دارد در روندهای نزولی نیز برای مشخص کردن وضعیت بازار از این اصطلاح استفاده شود که نشان‌دهنده ریزش کندتر قیمت BTC نسبت به سایر دارایی‌هاست.

تفاوت آلت سیزن و بیت سیزن

به احتمال فراوان کلمه آلت سیزن را نیز از دهان سرمایه‌گذاران در بازار شنیده باشید و در مورد آن سوالاتی برای شما ایجاد شده باشد. به‌طور کلی تمام دارایی‌هایی که بعد از بیت کوین به بازار عرضه شده‌اند، در دسته آلت کوین‌ها قرار می‌گیرند. زمانی که وضعیت این دارایی‌ها نسبت به BTC بهتر باشد، در واقع Altseason رخ داده است. برخی از عواملی که موجب ایجاد جریان گفته‌شده می‌شوند، عبارت هستند از مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • حمایت سلبریتی‌ها

  • استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت یک توکن یا برطرف کردن مشکلات موجود در شبکه

  • ترند شدن در شبکه‌های اجتماعی

برای اینکه بتوان از وقوع این رویداد مطلع شد، کافیست مارکت کپ 50 آلت کوین برتر بازار را بررسی کنید. اگر حجم معاملات 75% آن‌ها در سه ماه گذشته بیشتر از BTC بود، به احتمال فراوان در آینده رشد بیشتری را تجربه می‌کنند.

بیت سیزن چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

معیارهای تشخیص Bitseson

برای اینکه بتوان بیت سیزن را تشخیص داد، سه روش مختلف وجود دارد. بسته به وضعیت بازار می‌توان از همه یا برخی از آن‌ها استفاده کرد. در نظر داشته باشید که صرفا نمی‌توان بر اساس این موضوع اقدام به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های مختلف کرد.

کاهش قیمت آلت کوین‌ها

درست است که بخش زیادی از حجم معاملات در بازار به خرید بیت کوین و فروش آن مربوط می‌شود؛ اما توکن‌های دیگری نیز وجود دارند که گردش نقدینگی آن‌ها نیز بسیار بالاست. به‌عنوان مثال می‌توان به اتریوم و تتر اشاره کرد. درصورتی‌که قیمت این دارایی‌ها با شتاب بیشتری نسبت به BTC کاهش پیدا کنند یا دارایی‌های گفته‌شده روندی خلاف جهت بیت در پیش بگیرند، می‌توان اینگونه استنباط کرد که معامله‌گران در حال خارج کردن سرمایه خود از آلت کوین‌ها هستند و بیت سیزن آغاز شده است.

بررسی شاخص پلتفرم‌های معتبر

در کنار روش‌های گفته‌شده، شما می‌توانید از شاخص‌هایی که در پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های معتبر وجود دارد نیز برای بررسی وضعیت بازار استفاده کنید. ابزارهای متعددی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها احساسات معامله‌گران را بررسی کرد. فقط کافیست با کمک آن‌ها آلت سیزن و Bitseason را تشخیص داده و براساس استراتژی معاملاتی خود، خرید و فروش‌هایی را انجام دهید.

تغییر دامیننس

یکی دیگر از پارامترهایی که می‌توان با کمک آن متوجه شد که Bitseason رخ داده یا خیر، تغییرات ایجاد شده در وضعیت دامیننس این دارایی است. در واقع با بررسی این معیار متوجه می‌شوید سرمایه‌گذاران تا چه حد به آینده BTC امیدوار هستند و احتمال می‌دهند که قیمت بیت کوین رشد کند. در واقع شما با کمک شاخص گفته‌شده می‌توانید تعداد تریدرها و هولدرهایی که در بازار مشغول به فعالیت هستند را مشخص کنید.

هنگامی که دامیننس بیت در حال افزایش بود، می‌توان اینگونه برداشت کرد مارکت کپ رمز ارز گفته‌شده در حال افزایش است. به‌طور مثال اگر روند دارایی‌ها در بازار نزولی بوده و بیت سیزن آغاز شده باشد، به احتمال فراوان با صعودی شدن قیمت‌ها، BTC رشد بیشتری را تجربه می‌کند.

شناسایی موقعیت‌های معاملاتی و کسب سود از بازار

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که تنها با استفاده از این پارامتر می‌توان معاملات را برنامه‌ریزی کرد؟ قطعا انجام چنین کاری اشتباه است. عوامل متعددی در به‌وجود آمدن روندهای بازار دخیل هستند. شما باید با در نظر گرفتن تعداد مشخصی از آن‌ها موقعیت‌های مناسب را شناسایی کنید.

به‌طور مثال هنگامی که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را به بیت کوین تبدیل می‌کنند؛ یعنی به احتمال فراوان در آینده، قیمت این توکن بیشتر می‌شود. عکس این قضیه نیز صادق است. البته به شما توصیه می‌کنیم برای انجام این کار، از ابزارهای تحلیل دیگر نیز استفاده کنید و صرفا با مشاهده نشانه‌های گفته‌شده، ترکیب سبد دارایی خود را تغییر ندهید.

بیت سیزن اتفاقی مثبت یا منفی

یکی از رویدادهایی است که می‌توان به کمک آن، میزان سود کسب شده از بازار را به میزان قابل‌توجهی افزایش داد. البته امکان دارد وقوع BitSeason برای همه سرمایه‌گذاران جذاب نباشند. به‌ویژه آن‌هایی که به دلیل قیمت بیت کوین، سرمایه کافی برای خرید این توکن و تجهیزات استخراجش را ندارند یا به‌طور کلی استراتژی معاملاتی آن‌ها به شکلی طراحی شده که با خرید آلت کوین‌ها از بازار کسب سود می‌کنند.

بیت سیزن چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

جمع‌بندی

مهم نیست بیت کوین در سبد دارایی شما قرار دارد یا خیر. برای اینکه بتوانید از این بازار سود کسب کنید، باید با مفاهیم مرتبط با آن آشنا باشید؛ زیرا روی قیمت سایر توکن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. یکی از اصطلاحات مهمی که کسب اطلاعات در مورد آن ضروری بوده، بیت سیزن است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به معیارهایی که می‌توان از آن برای تشخیص bitseason استفاده کرد، اشاره کنیم.

به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را کاهش دهید حتما در هنگام خرید و فروش به این پارامتر توجه کنید. در غیر این صورت ممکن است با یک تصمیم اشتباه، بخش زیادی از دارایی خود را از دست بدهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha