۱ نفر

قیمت انواع تورهای گردشگری خارجی؛

قیمت تور زمینی وان ترکیه / ۲ شب اقامت در وان چقدر هزینه دارد؟ + جدول

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 824873
قیمت تور زمینی وان ترکیه / ۲ شب اقامت در وان چقدر هزینه دارد؟ + جدول

بررسی هزینه تور مسافرتی وان ترکیه ویژه برای زمستان ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است؛

به گزارش اقتصادآنلاین، یکی از پرطرفدارترین و ارزان‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانی‌ها، سفر به شهر وان در کشور ترکیه است؛ مخصوصاً در سال‌های اخیر به دلیل گرانی‌های ایجاد شده این شهر در میان گردشگران به محبوبیت زیادی رسیده است و در هر قسمتی از این شهر که قدم بگذارید، صدایی آشنا از هموطنان را خواهید شنید. پس اگر قصد دارید که یک سفر خارجی ارزان‌قیمت داشته باشید، این شهر می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌هایتان باشد.

برای شهرهای نزدیک به مرز ترکیه، سفر به وان همانند سفر داخلی محسوب می‌شود و خریدهای سالانه یا فصلی خود را از این شهر انجام می‌دهند. وان، شهری ایده آل برای مسافرت ۳ الی ۴ روزه با خرید اینترنتی بلیط هواپیما یا سفر زمینی است.

شهر وان با قدمتی ۳۴۰۰ ساله دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی است، تا حدی که Van از هزاره اول قبل از میلاد به عنوان شهری بزرگ بوده و در سده نهم قبل از میلاد با نام شهر توشپا، پایتخت امپراتوری اورارتو و بعدها به‌ عنوان مرکز امپراتوری ارمنی ها شناخته می شد و تحقیقات باستان‌شناسان نشان می‌دهد قدمت این منطقه براساس تاریخ سکونت بشر به ۵۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد.

آب و هوای وان

آب و هوای شهر وان، کوهستانی است، بدین صورت که در اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز آب و هوای مساعد همراه با بارش کم در این شهر حاکم است. در زمستان آب و هوای این شهر سرد و برفی بوده ولی در مقابل تابستان های گرم و خشکی دارد. بازه درجه دما در شهر وان از ۴- تا ۲۹ درجه سانتی گراد است. بهترین زمان سفر به وان به هدف شما بستگی دارد اما به طور کلی هر فصلی برای سفر به وان مناسب است. اگر با آب و هوای سرد مشکلی ندارید، در همین روزها هم می‌توانید راهی وان شوید.

جاهای دیدنی شهر وان

دریاچه وان

دریاچه وان به عنوان بزرگ‌ ترین دریاچه طبیعی کشور ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است که دارای زیبایی‌های بی‌نظیری است. تا حدی که این دریاچه به نماد شهر تبدیل شده است. دریاچه ای به شکل مثلثی با آب شور که برای آشامیدن و کشاورزی مناسب نیست و فقط یک گونه ماهی خاص در این آب زندگی می کند. در دریاچه وان می توانید شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری انجام دهید. فاصله این دریاچه تا مرکز شهر حدودا ۱۰ کیلومتر است و در فصل‌های بهار و تابستان بسیار پر آب بوده و آب و هوای دلپذیری دارد.

جزیره آکدامار

دومین جزیره بزرگ در دریاچه وان، جزیره آکدامار نام دارد که در فاصله سه کیلومتری ساحل واقع شده و این جزیره دارای طبیعتی زیبا همراه با یک کلیسای ارمنی و چشمه‌ای جوشان است. دسترسی به این جزیره، از طریق کشتی امکان پذیر است.

کلیسای آکدامار یا کلیسای ارمنی صلیب مقدس

یکی از مهم‌ ترین بناهای باستانی ترکیه کلیسای آکدامار "Akdamar Church" است که در ۴۱ کیلومتری شهر وان بر روی جزیره آکدامار واقع شده است و قدمت آن به قرن ۱۰ بر می‌گردد. این کلیسا دارای ارزش فرهنگی و باستان‌ شناسی زیادی است و همچنین فضای آرامش بخشی در این کلیسا حاکم است. نمای زیبای کلیسا برای هر گردشگری جذاب به نظر می رسد و بر روی دیوارهایش نیز نقش‌هایی به چشم می خورند که با وجود حمله مغول‌ ها و رخدادهای طبیعی باز هم آسیبی به آن ها وارد نشده است. این کلیسا در سال ۲۰۰۵ مورد بازسازی قرار گرفته است و روزانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

آبشار مرادیه

آبشار مردایه "Muradiye Waterfall"، در ۸۸ کیلومتری شمال شهر وان در دل طبیعتی بکر قرار دارد و برای تماشای این آبشار باید از روی پل معلق کابلی عبور کنید. آبشار مرادیه حدوداً ۶ متر ارتفاع و ۸۰ متر عرض دارد. محیط اطراف این آبشار سرسبز بوده و طبیعتی دیدنی همراه با صدای دلنشین آب، شما را برای ساعتی هم که شده از هیاهوی شهر دور می‌کند.

از دیگر مکان‌های گردشگری شهر وان می‌توان به این جاها اشاره کرد؛  شهر احلات، موزه وان، کتیبه خشایار شاه در وان، پارک کورتولوش وان، پارک آبی چاقداش وان، قلعه وان و ...

هزینه سفر زمینی به وان

از آنجایی که شهر وان فاصله کمی با ایران دارد، به راحتی می‌توان با اتوبوس به وان سفر کرد.

هزینه تور مسافرتی وان با اتوبوس vip از تهران را در جدول زیر بخوانید؛

قیمت تور وان با اتوبوس vip از تهران (زمستان ۱۴۰۲)
هتل درجه ستاره قیمت ۲ شب اقامت در هتل قیمت ۳ شب اقامت در هتل
Toprak ۱ ستاره ۲.۷۵۰.۰۰۰ ۳.۲۵۰.۰۰۰
Real Suit ۳ ستاره ۳.۱۵۰.۰۰۰ ۳.۸۰۰.۰۰۰
Demit Park ۳ ستاره ۳.۰۰۰.۰۰۰ ۳.۷۰۰.۰۰۰
Pera White ۳ ستاره ۳.۳۰۰.۰۰۰ ۴.۱۰۰.۰۰۰
Diana
۳ ستاره
۳.۴۰۰.۰۰۰ ۴.۱۵۰.۰۰۰
My Delux ۴ستاره ۳.۴۰۰.۰۰۰ ۴.۱۵۰.۰۰۰
The Nills ۴ستاره ۳.۴۵۰.۰۰۰ ۴.۳۰۰.۰۰۰
Conforum ۵ ستاره ۵.۹۵۰.۰۰۰ ۸.۱۰۰.۰۰۰
Elit World
۵ ستاره
۶.۹۰۰.۰۰۰ ۹.۴۵۰.۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha