۱ نفر

بررسی تکنوفاند «شپلی» شرکتی  سودآور با عملکرد قابل قبول

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳
کد خبر: 824741
بررسی تکنوفاند «شپلی» شرکتی  سودآور با عملکرد قابل قبول

شپلی با نماد پلی اکریل ایران در بازار پایه زرد فرابورس داد و ستد می‌شود. این شرکت از سال ۹۹ با بهبود عملکرد موفق شد کاهش زیان  را ثبت کند و از ۱۴۰۰ به شرکتی سودده تبدیل شده است و تحول خوبی در شرکت رخ داده است. شپلی اگرچه بازار پایه ای است ولی گزارش های ماهانه را  تقریبا مرتب روانه کدال میکند و می توان عملکرد شرکت را مورد بررسی قرار داد.

معرفی مختصری از شرکت...

این شرکت در سال ۱۳۴۴ شرکت سهامی پتروشیمی آبادان با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت آمریکایی بی-اف- گودریچ با هدف تولید محصولات pvc و تولید سود سوزآور تاسیس گردید. شرکت در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۴۵ به صورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید در سال ۱۳۵۸ شرکت ملی صنایع پتروشیمی مالکیت کلیه سهام شرکت را به عهده گرفت.

محصولات و مواد مصرفی...

محصولات شرکت شامل انواع نخ و الیاف پلی استر، نوار و الیاف اکریلیک، تاپس پلی و چیپس پلی استر الیاف شیشه است. احداث و توسعه کارخانجات تولید الیاف، نخ پلی‌استر و الیاف اکریلیک در ایران و بهره‌برداری از آن‌ها، فروش محصولات، ضایعات و فرآورده‌های جنبی در داخل و خارج کشور از فعالیت‌های اصلی این شرکت است. همچنین انجام آزمایشات فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی بر روی انواع محصولات نساجی، نخ و پارچه، انجام انواع آزمایشات اندازه‌گیری، شناسایی و تجزیه شیمیایی بر روی کلیه مواد آلی، معدنی و پلیمری از دیگر فعالیت‌های شرکت پلی اکریل ایران هستند. شرکت پلی اکریل ایران برای تولید پلی‌استر از مواد اولیه دی متیل ترفتالات، مونو اتیلن گلایکول و چیپس پت گرید و برای تولید اکریلیک از موادی چون اکریلونیتریل، دی متیل فرم آمید و ونیل استات استفاده می‌کند

سهامداران شرکت...

شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر با مالکیت ۱۶ درصد از سهام شرکت پلی اکریل ایران مهم‌ترین سهامدار این شرکت است. شرکت الیاف زاینده رود با ۷٫۹۰ درصد در جایگاه دوم سهامداران شپلی قرار دارد.

بررسی تکنوفاند «شپلی» شرکتی  سودآور با عملکرد قابل قبول

قراردادهای جدید شپلی...

شرکت شپلی به تازگی  با شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی قرارداد مشارکت تامین حدود ۹۴۰ تن اکریلونیتریل منعقد کرده است .

 قرار داد دیگری نیز با موضوع مشارکت در بازسازی و تعویض وایندر های کارخانه نخ پلی استر با شرکت تولید مواد اولیه ایاف مصنوعی بسته شده است و نهایتا در خصوص قرارداد تامین مالی ۱ میلیون دلاری توسط شرکت  تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی برای وایندرهای ماشین های کارخانه پلی استر توضیحاتی روانه کدال کرده است.

اخبار پیرامونی جهت بررسی بیشتر(صرفا در حد اخبار قابل بررسی،تایید یا تکذیب نمیگردد)

انتقال ۱۳۴ هکتار زمین پس از ۵۰ سالاز منابع طبیعی به شرکت و از منابع طبیعی استان به مرکز رفته و پس از برگشت افشا می شود و با قیمت های تجدید ارزیابی اخیر حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد

انتقال  سهام ۷ درصدی کنز به رای دادستانی به بانک مرکزی که این مهم را امین اموال شپلی در مجمع فوق العاده به صراحت بیان کرد و صحبت های جدی برای خرید بلوکی توسط پالایشگاه اصفهان وجود دارد.

ظرفیت تولید اکرلیک ۲ خط ۱و ۲ ماهیانه ۳۰۰۰ تن و اکرلیک ۱ ظرفیت ۱۵۰۰ تن که با تکمیل ظرفیت فروش شرکت به راحتی به اعداد ۷۰۰ میلیارد و بالاتر می رسد

شنیده ها پیرامون توافق با فولاد مبارکه بر سر اختلاف مالی ۴ میلیاردی مجتمع باغ فردوس که شنیده ها حاکی از پرداخت ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیارد از سوی فولاد مبارکه به شپلی می باشد

تنها ارزش تجهیزات خدمات بندری ماهشهر ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود دارنده اسکله اختصاصی، ۲۰ هزار تن مخزن نگهداری AN که تنها مخازن موجود در کشور می باشد و میزان زمین های موجود پتانسیل ارتقای ذخیره سازی مخازن تا ۵۰ هزارتن مخازن را دارد.

۳۰ درصد سهام شرکت متعلق به زیرمجموعه های ۱۰۰ درصدی شپلی می باشد که برنامه جدی برای واگذاری بلوکی آن به شپنا به همراه بلوک ۷ درصدی کنز و ۷ درصدی احیا سپاهان وجود دارد که می تواند باندازه مارکت فعلی شرکت وجه نقد وارد شرکت کند

بررسی تکنوفاند «شپلی» شرکتی  سودآور با عملکرد قابل قبول

افزایش نرخ ها ، عملکرد دیماه خوبی برای شرکت رقم زد...

شپلی در دی ماه امسال معادل ۳۰۹،۳۶۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است. در مقایسه با فروش سال گذشته این شرکت که معادل ۲۲۸،۴۰۴ میلیارد تومان بوده است افزایشی ۳۵ درصدی را در فروش محصولات نشان می دهد.

تحلیل نموداری و شمارش اموج سهم چه میگوید؟...

بررسی تکنوفاند «شپلی» شرکتی  سودآور با عملکرد قابل قبول

تحلیل نموداری سهم کمی پیچیده است و در دو سناریو محتمل میتوان بررسی های بیشتر را انجام داد.

اگر این  الگو از نیمه مردادماه یک مثلث باشد در لگ E هستیم ولی طولانی شدن و برخود E به کف مثلث چندان دلچسب نیست ولی یک سناریو است به هر حال.

اگر َA را X موج از الگوی ترکیبی بدانیم و سپس از B بخش دوم الگو شروع شده باشد یعنی هنوز در موج d از مثلث هستیم و یک رشد برای پایان الگو ترکیبی داریم که e است. که من در شکل این سناریو را نیاوردم.

در هر دو صورت چیزی که مشترک است یکی حمایت معتبر ۹۷۰-۱۰۵۰ فعلی است و دیگر نیازمند کمی زمان هستیم برای شروع موج بعدی با هدف های نزدیک ۱۵۰۰ و سپس ۱۹۵۰ تومان .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    6 0
    بنده سهامدار قدیمی شپلی در این مدت چهار .پنج سال جز زیان و کاهش ارزش پولم چیزی از این شرکت ندیدم ..این شرکت سرمایه ما و اعتماد ما رو از بین برد