۰ نفر

تلاش استرالیا برای رفع موانع کرونایی تجارت با چین

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 824735
تلاش استرالیا برای رفع موانع کرونایی تجارت با چین

وزیر تجارت استرالیا گفت: رفع ممنوعیت‌های تجاری با چین که از زمان کرونا باقی مانده است، در اولویت گفت‌وگوهای وی با همتای چینی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزیر تجارت استرالیا روز سه‌شنبه گفت: در کنفرانس سازمان تجارت جهانی در ابوظبی در ماه جاری با همتای چینی خود دیدار و بر رفع محدودیت‌های وارداتی شامل برخی موارد غذایی تاکید خواهد کرد.

به گزارش رویترز، دان فارل افزود: با وانگ ون‌تائو وزیر بازرگانی چین درباره حکم اعدام تعلیقی که در این ماه برای نویسنده استرالیایی یانگ هنجون صادر شد، نیز صحبت خواهد کرد.

فارل گفت: دولت استرالیا از محکومیت و حکم به اتهام جاسوسی «متحیر» شده است، اما این اتفاق نباید روابط بین دو کشور را از مسیر خارج کند.

پکن بیشتر ممنوعیت های تجاری را که بر کالاهای استرالیایی به دلیل درخواست کانبرا برای تحقیق درباره منشا کووید-۱۹ اعمال کرده بود را پایان داده است، محدودیت‌ها فقط برای شراب، خرچنگ و گوشت برای گروه کوچکی از کشتارگاه‌ها باقی مانده است.

فارل در بیانیه‌ای گفت: دولت استرالیا برای رفع تمام موانع تجاری باقی‌مانده که بر صادرات استرالیا به چین تأثیر می‌گذارد، تلاش خواهد کرد.

من مشتاقانه منتظر ادامه گفت‌وگوهای سازنده با همتای چینی خود، وانگ ون‌تائو، در کنفرانس سازمان تجارت جهانی در این ماه هستم.

نشست سازمان تجارت جهانی در ابوظبی در امارات متحده عربی از ۲۶ تا ۲۹ فوریه (۷ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲) برگزار می شود.

فارل به رسانه های استرالیایی گفت: اگر چین تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه‌های خود بر شراب استرالیایی را که قرار است بررسی آنها توسط پکن به پایان برسد، حذف نکند، کانبرا شکایت خود را علیه آنها در سازمان تجارت جهانی تجدید خواهد کرد.

او گفت: ما به سرعت مناقشه خود در سازمان تجارت جهانی را از سر خواهیم گرفت و این را به وضوح برای مقامات چینی اعلام کرده‌ایم.

رویترز نوشت: تماس‌ها با وزارت بازرگانی و وزارت خارجه چین بی پاسخ ماند زیرا سراسر چین برای تعطیلات سال نو چینی تعطیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha