۲ نفر

ادعای نتانیاهو: گذرگاه امن برای غیرنظامیان رفح فراهم می کنیم!

۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴
کد خبر: 824367
ادعای نتانیاهو: گذرگاه امن برای غیرنظامیان رفح فراهم می کنیم!

نتانیاهو مدعی است که اسرائیل برای غیرنظامیان فلسطینی در رفح "گذرگاه امن" فراهم کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آناتولی، نتانیاهو در مصاحبه ای که با ای بی سی نیوز انجام داد، گفت: "پیروزی در دسترس است. ما آن را انجام خواهیم داد. ما باقیمانده گردان های تروریستی حماس و رفح را که آخرین سنگر است، بدست می آوریم، اما ما این کار را انجام خواهیم داد."

او گفت: «ما این کار را در حالی انجام خواهیم داد که برای غیرنظامیان گذرگاه امن فراهم کنیم تا آنها بتوانند آنجا را ترک کنند.

نتانیاهو افزود: ما در حال کار بر روی یک برنامه دقیق برای انجام این کار هستیم. 

روز جمعه، نتانیاهو به ارتش دستور داد تا طرحی دوگانه برای تخلیه فلسطینیان از رفح، خانه بیش از یک میلیون نفر از ساکنان پناهنده از جنگ، و شکست «گردان‌های حماس» باقی‌مانده ارائه کند. حمله برنامه ریزی شده نگرانی از یک فاجعه انسانی در این شهر را برانگیخته است.

فلسطینیان به دنبال حمله 7 اکتبر توسط گروه مقاومت فلسطین، حماس، به رفح پناه برده اند. بمباران غزه توسط اسرائیل بیش از 28000 نفر را در این منطقه کشته  و باعث ویرانی گسترده و کمبود وسایل ضروری شد.

به گفته سازمان ملل، حمله اسرائیل 85 درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره داخلی کرده و این در حالی است که 60 درصد از زیرساخت های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

در اواخر سال 2023، آفریقای جنوبی پرونده ای را در دادگاه بین المللی دادگستری تشکیل داد و اسرائیل را متهم کرد که به تعهدات خود تحت کنوانسیون نسل کشی 1948 عمل نکرده است.

دادگاه سازمان ملل در حکم موقت خود در ژانویه، ادعاهای آفریقای جنوبی را قابل قبول دانست و به اسرائیل دستور داد تا از اقدامات نسل کشی خودداری و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha