۲ نفر

سربازی در میانمار اجباری شد!

۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷
کد خبر: 824349
سربازی در میانمار اجباری شد!

حکومت نظامی میانمار با هدف سرکوب بیشتر مخالفان خود خدمت سربازی اجباری را وضع کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، حکومت نظامی میانمار اعلام کرد که در حال اجرای قانونی است که به ارتش اجازه داده همه مردان 18 تا 35 ساله و زنان 18 تا 27 ساله را برای حداقل دو سال خدمت اجباری احضار کند.

این کشور آسیای جنوب شرقی از زمان تسلط نظامیان در فوریه 2021، که به نظام 10 ساله دموکراتیک پایان داد با آشوب و درگیری نظامی روبه رو بوده است.

سه سال بعد کودتا، حکومت نظامی در تلاش است تا مخالفان مسلح علیه حکومت خود را سرکوب کند. 

تیم اطلاعاتی حکومت نظامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حکومت نظامی «اعلامیه کارآمدی قانون خدمت سربازی مردمی را از 10 فوریه 2024 صادر کرد».

این قانون توسط حکومت نظامی قبلی در سال 2010 تدوین شد، اما هرگز اجرایی نشد.

در بیانیه روز شنبه جزئیات بیشتری ارائه نشده است، اما گفته شده است که وزارت دفاع حکومت نظامی میانمار "آیین‌نامه‌ها، رویه‌ها، و دستورالعمل‌های لازم را منتشر خواهد کرد."

این بیانیه جزئیاتی درباره نحوه خدمت فراخوانده شده ارائه نکرد.

حکومت نظامی قبلاً گفته بود که در حال اتخاذ تدابیری برای تسلیح شبه نظامیان طرفدار نظامی در نبرد با مخالفان در سراسر کشور است.

طبق قانون سابق، گروه سنی برای مردان و زنان «ماهر» به ترتیب 18 تا 45 سال و 18 تا 35 سال بود، اگرچه جزئیات مربوط توصیف عبارت «ماهر» مبهم باقی مانده بود.

در آن قانون همچنین مقرر شده بود که در شرایط اضطراری، مدت خدمت می تواند تا پنج سال تمدید شود و کسانی که احضار به خدمت را نادیده می گیرند، ممکن است به همان مدت زندانی شوند.

حکومت نظامی میانمار با به دست گرفتن قدرت در سال 2021 وضعیت فوق العاده اعلام و ارتش اخیراً آن را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

از زمان کودتا، نیروهای مدافع خلق که طرفدار دموکراسی هستند، ده ها هزار نیروی جوان جذب کرده و در سراسر کشور در حال مبارزه با حکومت نظامی هستند.

در اواخر اکتبر، ائتلافی از جنگجویان اقلیت های قومی میانمار حمله غافلگیرانه ای را در شمال ایالت شان آغاز کردند و با تصرف یک منطقه مرزی  مسیرهای تجاری سودآور به چین را تحت کنترل گرفتند.

به گفته چندین منبع نظامی که خبرگزاری فرانسه با آنها تماس گرفت و همه آنها خواستند نامشان فاش نشود، موفقیت حمله شمالی و شکست ارتش در انجام ضدحمله، روحیه افسران سطح پایین و متوسط را تضعیف کرده است.

به گفته یک گروه محلی، بیش از 4500 نفر در سرکوب مخالفان توسط ارتش کشته و بیش از 26000 نفر دستگیر شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha