۰ نفر

پرستاران بخوانند / خبر جدید از محاسبه اضافه‌کاری

۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 824166
پرستاران بخوانند / خبر جدید از محاسبه اضافه‌کاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت، از اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شاید مهم‌ترین چالش حرفه پرستاری بعد از کمبود نیروی انسانی در بالین، اضافه کاری اجباری پرستاران با حداقل دستمزد باشد.

با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود شدید نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور مواجه هستیم، مدیران بیمارستان‌های دولتی از پرستاران می‌خواهند که ساعات بیشتری را در محل کار حضور داشته باشند.

شیفت دوم و بعضاً شیفت سوم، با عارضه‌های زیادی برای پرستار و همچنین، مراقبت از بیمار همراه است. مهم‌ترین عارضه اضافه کاری اجباری، کاهش کیفیت مراقبت از بیمار است. زیرا، ساعت کار زیاد؛ علاوه بر اینکه با خستگی جسمانی همراه است، به لحاظ روحی و روانی نیز آسیب‌هایی به دنبال دارد که در نتیجه آن، کیفیت مراقبت از بیمار تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

این در حالی است که جامعه پرستاری، از اضافه کاری‌های اجباری با حداقل دریافتی، به هیچ وجه راضی نیست.

پرداختی بابت یک ساعت اضافه کاری به پرستار، بین ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان است.

جامعه پرستاری معتقد است که اگر به کار آنها نیاز دارند و نیرو کم دارند، باید پرداختی بابت ساعات اضافه کار که از قضا اجباری هم هست، بیشتر از ساعات عادی کار باشد. نمی‌شود هم کار پرستاری را بخواهند و هم بیگاری بکشند.

حالا، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داده و گفته است که در ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران انجام شده است.

وی افزود: دو الی سه مدل جدید برای محاسبه اضافه کاری پیشنهاد شده که امیدواریم سازمان امور استخدامی در این خصوص با ما همراهی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha