۰ نفر

وضع محدودیت بر کمک تسلیحاتی آمریکا از سوی بایدن

۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲
کد خبر: 824018
وضع محدودیت بر کمک تسلیحاتی آمریکا از سوی بایدن

رییس‌جمهور آمریکا در یک یادداشت تازه، کشورهای دریافت‌کننده حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا را «ملزم به رعایت قوانین بین‌المللی» کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده در یک یادداشت تازه امنیت ملی، محدودیت‌های جدیدی را برای استفاده از کمک‌های نظامی آمریکا معرفی و دریافت‌کنندگان آن را ملزم کرد تا قوانین بشردوستانه بین‌المللی را رعایت کنند. این در حالی است که دولت بایدن به دلیل حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با انتقادهای فراوانی مواجه است.

بایدن در این یادداشت اظهار کرد: به‌منظور اجرای مؤثر برخی از تعهدات تحت قوانین ایالات متحده، آمریکا باید شناخت مناسبی از پایبندی شرکای خارجی خود به قوانین بین‌المللی، از جمله قانون بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بین‌المللی بشردوستانه داشته باشد.

این یادداشت بایدن وزیر خارجه ایالات متحده را ملزم می‌کند که از کشورهای دریافت‌کننده حمایت‌های نظامی آمریکا «تضمین‌های کتبی معتبر و قابل‌اعتماد» دریافت کند که نشان دهد این کشورها از تسلیحات آمریکایی مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این، «کشورهای دریافت‌کننده کمک‌های تسلیحاتی باید تضمین‌های کتبی ارائه دهند که فضا را برای ارائه کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده و تلاش‌های بین‌المللی مورد حمایت آمریکا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه تسهیل کرده و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مانع تحویل آنها نشوند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha