۰ نفر

پنج دیپلمات عرب: فلسطین را به رسمیت بشناسید

۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳
کد خبر: 824017
پنج دیپلمات عرب: فلسطین را به رسمیت بشناسید

وزرای امور خارجه مصر، قطر، امارات متحده عربی، اردن و عربستان، خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین شدند.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، رسانه ها گزارش دادند پنج دیپلمات ارشد خاورمیانه در جریان مذاکرات جنگ غزه که به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد، خواستار گام های «غیرقابل بازگشت» به سمت به رسمیت شناختن کشور فلسطین شدند.

روزنامه حریت ترکیه نوشت: این نشست در حالی برگزار شد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پنجمین تور بحران خود را در خاورمیانه از زمان آغاز جنگ غزه به پایان رساند.

۲ دیپلمات که در مورد مقدمات این نشست مطلع شده بودند، به خبرگزاری فرانسه گفتند: هدف از این نشست ارتقای موضع یک‌پارچه اعراب در مورد جنگ است که اکنون در پنجمین ماه خود قرار دارد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) گزارش داد: وزرای خارجه پنج کشور در نشست خود بر لزوم پایان دادن به جنگ در نوار غزه، دستیابی به آتش بس فوری و کامل، تضمین حمایت از غیرنظامیان مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه و رفع تمامی محدودیت هایی که مانع ورود کمک های بشردوستانه به غزه می شود، تاکید کردند.

آنها همچنین حمایت خود را از آنروا، آژانس کمک رسانی سازمان ملل متحد برای فلسطینی‌ها که به دلیل اتهامات رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن ۱۲ کارمند آن در حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) مورد انتقاد قرار گرفته است، ابراز کردند.

این خبرگزاری نوشت: این وزرا همچنین بر اهمیت برداشتن گام های برگشت ناپذیر برای اجرای راه حل دو دولتی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی تأکید کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی که محل مقدس‌ترین مکان های اسلامی است، هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخته است، اگرچه مقامات عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو قبل از عملیات طوفان الاقصی فراهم شده بود.

به گفته وزارت بهداشت غزه،حملات اسرائیل تاکنون منجر به کشته شدن دست‌کم 27 هزار و 840 نفر شده که بیشتر آنها را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش روزنامه حریت، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان احتمال عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل را مطرح می‌کند، اگرچه وزارت خارجه عربستان در هفته جاری اعلام کرد این موضوع بدون توقف «تجاوز» اسرائیل و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین امکان‌پذیر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha