۰ نفر

رونمایی از چهار طرح گردشگری کرمانشاه

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 823726
رونمایی از چهار طرح گردشگری کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رونمایی از چهار طرح گردشگری کرمانشاه از جمله تقویم رویدادهای گردشگری استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، گفت : امسال برای حضور در این نمایشگاه چهار تم (موضوع) اصلی و چند تم حاشیه‌ای را برای معرفی کرمانشاه انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: باتوجه به اینکه کاروانسرای بیستون به تازگی در قالب کاروانسرهای ایرانی به ثبت جهانی رسید، بنابراین تم اصلی حضور کرمانشاه در این نمایشگاه را روی این بنای تاریخی قرار داده‌ایم و طراحی غرفه هم بر این مبنا بوده است

معاون گردشگری استان از خوراک به عنوان تم دوم برای معرفی کرمانشاه در این نمایشگاه نام برد و تصریح کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه دومین جهانشهر خلاق خوراک در کشور است، در این نمایشگاه ظرفیت‌های مهم گردشگری خوراک استان و خوراک‌های مطرح آن را معرفی خواهیم کرد.

وی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کرمانشاه در حوزه گردشگری را دیگر تم این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: برای این نمایشگاه ۱۶ بسته سرمایه گذاری همچون مناطق نمونه گردشگری را تهیه کرده ایم تا به سرمایه گذاران عرضه و آن‌ها را برای سرمایه گذاری در استان خود ترغیب کنیم.

امیری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه گردشگری جنگ، افزود: کرمانشاه اولین استانی بود که جنگ از آن آغاز شد و در آن هم به پایان رسید و در حال حاضر هم یادمان‌های زیادی از دوران دفاع مقدس در استان داریم که می‌تواند به رونق گردشگری جنگ استان کمک کند.

وی تاکید کرد: براین اساس، در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، یکی از تم‌هایی که غرفه کرمانشاه خواهد داشت، معرفی یادمان‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری دفاع مقدس خواهد بود.

معاون گردشگری استان در ادامه از چهار رونمایی هم در این نمایشگاه خبرداد و گفت: رونمایی از تقویم رویدادهای گردشگری کرمانشاه، رونمایی از اطلاعات و داده‌های سرویس‌های بهداشتی در سامانه کرمانشاه گشت، رونمایی از مجله ویدئویی گردشگری و رونمایی از یک مستند در حوزه دفاع مقدس استان را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این برنامه ها، معرفی ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه گردشگری سلامت، آئین‌ها و آداب و رسوم، پرپایی سیاه چادرها و ... را نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته ایم.

به گفته این مسئول، کرمانشاه در این نمایشگاه ۲۵۰ متر غرفه خواهد داشت.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ بهمن برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha