۰ نفر

بهره‌مندی ۵۵۶ خانوار عشایری از طرح‌های عمرانی قزوین

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبر: 823715
بهره‌مندی ۵۵۶ خانوار عشایری از طرح‌های عمرانی قزوین

رییس اداره امور عشایر قزوین گفت: افتتاح ۲۴ طرح عمرانی با اعتباری معادل ۷۱ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال به بهره‌مندی ۵۵۶ خانوار عشایری در این استان منجر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید ابیت رییس اداره امور عشایر قزوین گفت: از میان طرح‌های افتتاح شده، ۱۰ طرح مربوط به تامین آب شرب پایدار و بهداشتی بوده که شامل بهسازی چشمه، ساخت و تامین مخازن بتنی و پلاستیکی، انتقال آب در مناطق طارم، کوهین و مرکزی شهرستان قزوین، هجیب در شهرستان بویین زهرا و باشگل در شهرستان تاکستان با اعتباری معادل ۲۲ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال بود.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ خانوار از مزایای طرح‌های تامین آب شرب پایدار و بهداشتی منتفع می‌شوند، اضافه کرد: این طرح‌های با هدف ارایه خدمات رفاهی به جامعه عشایری و همچنین تثبیت اشتغال و تولید صورت گرفته است.

ابیت به بخش دیگری از طرح‌های اجرا شده در حوزه بهسازی، تسطیح و مرمت ایل راه‌های عشایری و ساخت آب نما اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی ۱۴ طرح به طول ۹۵ کیلومتر و با اعتباری معادل ۴۸ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال به اتمام رسیده که زمینه استفاده ۴۲۴ خانوار عشایری از راه مناسب را فراهم کرد.

این مسئول بیان کرد: اجرای طرح‌های یاد شده با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تثبیت و افزایش تولیدات عشایری بوده که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، استانی و ملی اجرایی شده است.

استان قزوین ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha