۰ نفر

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن اقتصادی کلید می خورد

۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۳:۳۰
کد خبر: 823714
ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن اقتصادی کلید می خورد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: ساخت واحدهای مسکن‌های اقتصادی از ۲۵متر تا ۹۰ متر در قالب ساخت ۲۰ هزار واحد در اطراف تهران به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمران تهران گفت:  طبق آمارو  ارقام های ارائه شده  میزان  معاملات مسکن در تهران طی یک ماه به ۱۵۰۰ معامله  رسیده است این در حالیست  که باید بالغ بر ۲۰ هزار فقره  معامله مسکن در ماه صورت گیرد ‌

به گفته وی کاهش تولید و مسکن نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن را دارد و زمانی که  بازار مسکن در رکود باشد  قدرت خرید مسکن در خانوارهای ایرانی کاهش می یابد.

او با بیان اینکه ساخت  مسکن  اقتصادی نقش موثری در مهار تورم دارد و با توجه به آنکه اعلام می کردند مسکن کوچک  متراژ خلاف فرزند آوری بوده است بنابراین اقدام به تغییر متراژ ها  کرده و واحدهای با متراژ ۲۵تا ۹۰ متری را کلید زده شد.

باقر پور با بیان اینکه  مسکن کوچک متراژ مغیار با فرآیندهای ایرانی اسلامی نیست افزود: ساخت مسکن های اقتصادی در قالب تفاهم نامه با اتحادیه شرکت های دانش بنیان منعقد شده است و اجرای این پروژه ها به صورت کاملا هوشمند ساخته می شود.

مدیر عامل اتحادیه های تعاونی عمران تهران اظهار کرد: مسئولیت تشکل مردم نهاد را بر عهده اتحادیه های تعاونی عمرانی است و با توجه به آنکه منطقه ۱۹  را به صورت پایلوت انتخاب کرده بودیم بعد از مدتی با آن مخالفت شد در نتیجه اقدام به تهیه زمین به  متراژ یک میلیون متر مربع در  اطراف تهران کردیم و در نتیجه ساخت ۲۰ هزار واحد  در این شهرک کلید خورد.

او اظهار کرد:  ۲۰ هزار واحد اقتصادی با تمام امکانات برنامه ریزی شده و این پروژه ها در قالب ایجاد تعامل و قرارداد همکاری با شرکت های  دانش بنیان  در حال طراحی است و به زودی  اولین شهرک اقامتی تمام هوشمند  و پاک  کشور ساخته خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه آمارهای مسکن که در طی چند ماه گذشته  منتشر می شود سهم واحدها با متراژ کوچک تر در کل معاملات بیشتر می شود افزود : طبق آمارهای که سازمان نظام مهندسی منتشر کرده است قیمت و هزینه های ساخت در حال افزایش است و با رشد ۱۶۰ درصدی روبرو شده است که همین امر باعث شده مدت زمان ساخت مسکن در کشور کوتاه تر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha