۰ نفر

وضعیت جالب نیکی هیلی در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴
کد خبر: 823610
وضعیت جالب نیکی هیلی در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان

نیکی هیلی در مرحله نخست انتخابات مقدماتی دو مرحله‌ای جمهوریخواهان در ایالت نوادا که سه‌شنبه برگزار شد، نه از ترامپ بلکه از گزینه «هیچ کدام از نامزدها» شکست خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رسانه‌های آمریکایی نوشتند، نیکی هیلی، فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی در مرحله نخست انتخابات مقدماتی دو مرحله‌ای حزب جمهوریخواه در ایالت نوادا که به دو شیوه یکی به صورت رای‌گیری مستقیم در میان اعضای عادی جمهوریخواهان و دیگری به صورت رای‌گیری در میان تعدادی از نمایندگان منتخب این اعضا برگزار می‌شود، به دلیل شرکت نکردن دونالد ترامپ در این مرحله، از گزینه «هیچ یک از نامزدها» شکست خورد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از شکست نیکی هیلی در رای‌گیری روز سه‌شنبه حزب جمهوریخواه در نوادا خبر داد و نوشت این مرحله بیشتر حالت نمادین داشته و مرحله اصلی انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در نوادا فردا پنجشنبه با رای‌گیری در میان نمایندگان منتخب برگزار می‌شود. در حالی که دونالد ترامپ در مرحله روز سه‌شنبه شرکت نکرد، نیکی هیلی که در دولت سابق ترامپ سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، در رقابت اصلی در نوادا که روز پنجشنبه برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

پایگاه آکسیوس نوشت که در رای‌گیری رقابت جمهوریخواهان در روز سه‌شنبه که هیلی در آن شرکت داشت، یکی از گزینه‌هایی که رای‌دهندگان می‌توانستند به جای دونالد ترامپ انتخاب کنند «هیچ یک از نامزدها» بود. هیلی به همراه شرکت‌کنندگان دیگر رقابت سه‌شنبه شامل مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق و سناتور تیم اسکات همگی از گزینه «هیچ یک از کاندیداها» شکست خوردند.

ایالت نوادا در سال ۲۰۲۱ در پاسخ به نگرانی‌هایی که از بعد از رقابت مقدماتی سال ۲۰۲۰ دموکرات‌ها در این ایالت مطرح شد، قانونی غیر عادی را تصویب کرده که تصریح می‌کند در انتخابات مقدماتی این ایالت چنانچه بیش از یک کاندیدا خواستار برگزاری انتخابات با رای‌گیری مستقیم در میان اعضا شوند، این شیوه نیز در این ایالت در کنار رای‌گیری از نمایندگان منتخب باید اجرا شود.

شاخه حزب جمهوریخواه در ایالت نوادا که در کنترل متحدان ترامپ است، با این قانون مخالفت کرده و تنها انتخابات در میان نمایندگان منتخب را به عنوان رقابت اصلی و ملاک شمارش آرا قرار می‌دهد. نیکی هیلی با علم به تسلط طرفداران ترامپ در شاخه حزب جمهوریخواه در ایالت نوادا که پیروزی رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت روز پنجشنبه را قطعی ساخته، از شرکت در این مرحله کنار کشیده است.

او گفته که رقابت روز پنجشنبه به شکلی ناعادلانه و با تقلب به نفع ترامپ برگزار می‌شود و نشانه‌اش این است که این رئیس جمهور سابق آمریکا در نوادا هیچ پول و انرژی صرف تبلیغات انتخابات مقدماتی نکرد.

شرکت آمریکایی «ادیسون ریسرچ» اعلام کرد بعد از شمارش بیش از دو سوم آرای رای‌گیری نمادین سه‌شنبه در نوادا، نیکی هیلی ۳۲ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که بیش از ۶۱ درصد که عمده آنها را طرفداران ترامپ تشکیل می‌دادند به گزینه «هیچ یک از کاندیداها» رای دادند.

جو لومباردو، فرماندار جمهوریخواه نوادا که متحد و حامی ترامپ است، پیشتر اعلام کره بود در مرحله روز سه‌شنبه به گزینه «هیچ یک از کاندیداها» و در مرحله اصلی در روز پنجشنبه بین نمایندگان منتخب به دونالد ترامپ که تنها گزینه خواهد بود، رای می‌دهد.

ستاد انتخاباتی نیکی هیلی با توجه به اینکه ایالت کارولینای جنوبی زادگاه او بوده و سابقا فرماندار این ایالت بوده بر پیروزی در انتخابات مقدماتی این ایالت که روز ۲۴ فوریه برگزار می‌شود، تمرکز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha