۰ نفر

افشای اطلاعات مربوط به آخرین مدل گلسکی زد فولد سامسونگ

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 823542
افشای اطلاعات مربوط به آخرین مدل گلسکی زد فولد سامسونگ

جزئیات گوشی هوشمند تاشو بعدی سامسونگ، که احتمالاً Galaxy Z Fold ۶ نام دارد، نشان می دهد که گوشی تاشو بعدی دارای طراحی به روز و نمایشگرهای جدید خواهد بود، اما یک تصمیم می تواند نشان دهد که سامسونگ از گوشی تاشو کلاسیک خود برتری می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، داده‌های افشا شده سه اسم رمز مدل با مدیفایرهای جالب Q۶ و B۶ را فهرست می‌کند. با توجه به اینکه نام Q۵ نشان دهنده Z Fold ۵ و B۵ منعکس کننده Z Flip ۵ در سال گذشته بود، می‌توان تصور کرد که این قطعات برای دو گوشی تاشو پرچمدار امسال، Galaxy Z Fold ۶ و Galaxy Z Flip ۶ هستند. اما بررسی‌های یک مدیفایر دیگری را شناسایی کرده است… Q۶A.

با توجه به تخصیص واژه A، این می‌تواند نسخه ارزان‌تر سری Z Fold باشد که مدت‌ها به آن امیدوار بودیم. طیف گلکسی A سامسونگ تعادلی بین قیمت و عملکرد ارائه می‌کند که «A» را به یک تغییر منطقی تبدیل می‌کند. در مجموع، به احتمال زیاد سامسونگ این محصول را با نام تجاری Fan Edition خود به بازار عرضه کند، در حالی که Galaxy Z Fold ۶ FE در کنار گوشی هایی مانند Galaxy S۲۳ FE و Galaxy Tab S۹ FE قرار دارد.

سامسونگ در تلاش است تا قیمت Z Fold ۶ و Z Flip ۶ را کاهش دهد و تغییرات ساختاری در قاب‌ها به عنوان یکی از چندین مرحله کاهش هزینه مواد است. گنجاندن یک مدل FE به این معنی است که ویژگی‌هایی که برای مدل اصلی ضروری تلقی می‌شوند می‌توانند به خطر بیفتند یا حتی برای ارائه یک نسخه ارزان‌تر که وعده تاشو بودن را ارائه می‌دهد، قربانی شوند.

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند برای کاهش هزینه حذف شود، پشتیبانی از S-Pen است. دو نوع از گلکسی زد فولد ۶ بالقوه مشاهده شده است، یکی با پشتیبانی از قلم سامسونگ و دیگری بدون پشتیبانی. با توجه به اینکه بیشترین هزینه هر گوشی هوشمند تاشو صفحه نمایش است، حذف دیجیتایزر مورد نیاز قلم S-Pen، هزینه مواد را کاهش می‌دهد.

بعید است که یک برش ساده Z Fold ۶ FE را مقرون به صرفه کند، اما تصمیمات کوچک در بسیاری از نقاط گوشی باعث تخفیف قابل مشاهده خواهد شد. با نگاهی به صفحه نمایش گلکسی S۲۳ FE در مقایسه با S۲۳، FE تراکم پیکسل کمتری دارد (حتی اگر صفحه نمایش از نظر فیزیکی بزرگتر است)، یک حسگر اثرانگشت اپتیکال قدیمی‌تر، و شیشه Gorilla Glass ۵ به جای Gorilla Glass Victus ۲.

این فقط صفحه نمایش است. تریم‌های مشابهی را در برگه مشخصات کامل پیدا خواهید کرد. همه این‌ها علت قیمت ۵۹۹ دلاری S۲۳ FE است که حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از S۲۳ است. این پتانسیل وجود دارد که یک سری Fan Edition (میان رده) تاشو سامسونگ تفاوت زیادی در بازار ایجاد کند.

همانطور که می‌دانید، Galaxy Z Fold ۵ دارای صفحه‌نمایش غیرعادی با نسبت ۲۳.۱:۹ در قسمت بیرونی Galaxy Fold ۵ است. صفحه نمایش بلند و باریک مطمئناً کاربردی است و وقتی گوشی را باز نمی‌کنید، تمام مزایای یک تلفن هوشمند معمولی را ارائه می‌دهد. با این حال، ناخوشایند است و برخلاف تجربه تبلت در داخل گوشی تاشو یا یک تلفن هوشمند معمولی که در همه جا موجود است.

این می‌تواند در Z Fold ۶ تغییر کند (و احتمالاً Z Fold ۶ FE هم اگر در کار باشد). ایسکرا پترووا به پتانسیل طراحی مجدد مورد انتظار سامسونگ برای کاور اسکرین بیرونی می‌پردازد، از جمله اینکه چگونه یک کاور اسکرین بهتر تجربه را بهبود می‌بخشد.

در مورد رقبا، OnePlus Open همانند Honro Magic V۲ دارای نسبت ۲۰:۹ صفحه نمایش بیرونی است. این همان نسبت Candybar Pixel ۸ گوگل است. در اصل، اینها تلفن‌های معمولی در خصوص صفحه نمایش بیرونی هستند. وقت آن است که سامسونگ به آن‌ها بپیوندد.

گوشی‌های تاشو همچنان گران هستند، به‌ویژه در نوع کتابی که در سری گلکسی زد فولد دیده می‌شود قیمت‌های لیست Z Fold ۵ از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود. نسخه FE احتمالاً نسبت به یک تلفن هوشمند استاندارد با مشخصات مشابه برتری بیشتری دارد. با این حال، نسبت به دیگر گوشی های هوشمند تاشو موجود در بازار مانند Pixel Book با قیمت ۱۷۹۹ دلار و OnePlus Open با قیمت ۱۶۹۹ دلار می‌تواند به قیمت کمتری فروخته شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که هر گوشی در حال توسعه، مانند Z Fold ۶ FE، به دست مصرف کنندگان برسد. با این وجود، نسخه FE که در سری Z Fold امسال عرضه می‌شود، باعث می‌شود که سامسونگ ابتکار عمل را از سایر تولیدکنندگان که محصولات تاشوی خود را به بازار عرضه می‌کنند، پس بگیرد، اولین مزیت محرک در رده طعنه‌آمیز «تاشوی مقرون به صرفه» را داشته باشد و بدون شک از تلاش این شرکت برای ارائه Galaxy AI به حداکثر مشتریان ممکن پشتیبانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha