۰ نفر

سخنگوی دولت؛

برنامه دولت برای کنترل بر قیمت بازار تشکیل وزارت بازرگانی است

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبر: 823368
برنامه دولت برای کنترل بر قیمت بازار تشکیل وزارت بازرگانی است

سخنگوی دولت گفت: در اولین جلسه هیأت دولت پس از دیدار مقام معظم رهبری با فعالان اقتصادی، به فرمایشان ایشان لبیک گفته شد و زمان‌بندی برای اجرای این فرمایشات توسط وزارتخانه‌های مربوطه انجام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر و تسلیت روز شهادت امام موسی کاظم (ع)، گفت: در دو هفته گذشته رئیس‌جمهور سفری به استان هرمزگان داشت که سفر پربرکتی بود و به همت مدیران جهادی و بخش خصوصی همراه با دولت، در بخش مسکن، راه، انرژی و بهداشت و درمان طرح‌های خوبی افتتاح شد.

وی افزود: پیرو فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع تولیدکنندگان، رئیس‌جمهور تاکید داشت تا برای تحقق این فرمایشات تدابیر و برنامه ریزی مناسب بر اساس محورهای سخنان مقام معظم رهبری صورت گیرد؛ از جمله برای برنامه‌ها، زمان‌بندی مشخص شد و دستورات لازم به وزرای نفت، اقتصاد، نیرو و جهاد که مخاطبان اصلی این سخنان بودند، صادر شد. در واقع، در اولین جلسه هیأت دولت پس از دیدار مقام معظم رهبری با فعالان اقتصادی، به فرمایشان ایشان لبیک گفته شد و زمان‌بندی برای اجرای این فرمایشات توسط وزارتخانه‌های مربوطه انجام شد.

بهادری جهرمی در ادامه، اظهار داشت: بعد از ۱۲ سال از تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار با آئین نامه آن موافقت شد. همچنین برای پیش بینی پذیری اقتصاد کشور، شرایط مناسب مورد توجه واقع شد. علاوه بر این، آئین نامه دیگری برای ماده ۲۴ تصویب شد که موارد و زمان بندی‌های بلند مدت دارد و موجب تسهیل در فضای کسب و کار خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول این دو سال دولت جدید، مقررات و نظام نامه‌های گمرکی که محل گلایه واردکنندگان بود، فقط در سال گذشته به نصف کاهش یافته است. از سوی دیگر، زمان بررسی و پاسخ به استعلامات گمرکی هم که بیش از ۱۱ روز بود، به شش روز کاهش یافته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: شاخص امنیت کشور در سال گذشته افزایش یافته است، به گونه‌ای که در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی شاهد افزایش سرمایه گذاری بودیم. همچنین در تأمین ارز در سال ۱۴۰۱ و در بخش صنعت و معدن ۶۳ درصد بیشتر از چهار سال قبل از آن بوده است.

وی با اشاره به توسعه تجارت خارجی کشور، اذعان کرد: در حوزه تجارت در ۱۷ کشور مراکز تجاری کشورمان فعال شده است که موجب تسهیل گری در کشورهای مقصد، بازارسازی برای تجار و صادرکنندگان کشورمان می‌شود، لذا با استفاده از این بازارهای صادراتی می‌توان به رونق کسب وکارهای داخلی کمک شایانی کرد.

در حال تکمیل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha