۰ نفر

دبیر سندیکای صنعت برق ایران؛

دولت، پایش را از روی گلوی بخش خصوصی بردارد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 823361
دولت، پایش را از روی گلوی بخش خصوصی بردارد

مهدی مسائلی ضمن انتقاد به رویکردهای ضد تولیدی مدیران دولتی گفت: درحالی که بیش از ۹۵ درصد تولید برق کشور به داخل متکی است و این خوداتکایی مرهون نقش آفرینی بخش خصوصی توانمند در صنعت برق است اما دولت، مطالبات صنعت برق را که شریان حیاتی آن است، پرداخت نمی کند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، دبیر سندیکای صنعت برق ایران افزود:  ۸۰ درصد از ۱۰۰ همت بدهی دولت به وزارت نیرو، مطالبات بخش خصوصی فعال در صنعت برق کشور است.
وی با تاکید بر اهمیت اجرای قانون رفع موانع تولید توسط دولت و رعایت انضباط مالی گفت: بسیاری از شرکت ها و زیرمجموعه های دولتی، بهای برق مصرفی را نمی پردازند و همین بی انضباطی، به عدم توانایی وزارت نیرو در تسویه مطالبات فعالان صنعت برق منجر می شود.
مهدی مسائلی از اشتغال مستقیم یک میلیون نفر در صنعت برق ایران خبر داد و گفت: حفظ این صنعت حیاتی و اشتغال آفرین که ضامن رشد سایر حوزه های اقتصادی است در گروی حمایت دولت و پرداخت مطالبات بخش خصوصی است.
به گفته دبیر سندیکای صنعت برق ایران، بازارهای صادراتی و خدمات فنی و مهندسی صنعت برق در غرب آسیا و کشورهای همسایه که نتیجه سال ها تلاش و سرمایه گذاری ملی بود و می توانست پیشران صنعت و صادرات کشور باشد به دلیل سیاست های ضد حمایتی دولت از بخش خصوصی، یک به یک در حال از دست رفتن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha