۰ نفر

وزارت ارتباطات در تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از استاندارد پیشی گرفت

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبر: 823067
وزارت ارتباطات در تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از استاندارد پیشی گرفت

تا روز پانزدهم بهمن مجموعاً 10 هزار و 524 فعال اقتصادی، مجوزهایشان را الکترونیکی کرده و شناسه یکتا دریافت کرده اند. از میان این عده، 7 هزار و 575 نفر از اتاق اصناف و هزار و 50 نفر از از وزارت ورزش و جوانان شناسه یکتا دریافت کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توجه به تعداد صاحبان پروانه کسب و مجوزهای اداره در میان دستگاه ها، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک از سازمان ملی استاندارد پیشی گرفته است.

رتبه

صادرکننده مجوز

تعداد مجوز های صادره قبلی

مجوزهای کاغذی الکترونیک شده

درصد مجوز تبدیل شده به صادره قبلی

1

وزارت ارتباطات

907

378

41.7%

2

وزارت ورزش و جوانان

7984

1050

13.2%

3

سازمان ملی استاندارد

6137

344

5.6%

4

وزارت نیرو

722

35

4.8%

مجوزهای تبدیل شده سایر وزارتخانه ها به دلیل کم بودن تعداشان در این فهرست نیامده اند

یادآوری می‌شود با حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی تا پایان سال 1402 باید به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند. درگاه ملی مجوزها امکان صدور غیرحضوری و رایگان شناسه یکتا برای صاحبان مجوزهای کاغذی را فراهم کرده و از دی‌ماه گذشته، عملیات تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا شروع شده است. زیرساخت نرم‌افزاری کارزار ملی حذف مجوزهای کاغذی، طی ماه‌های گذشته توسط مراکز فناوری اطلاعات اکثر دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شده‌است اما وزارت‌خانه‌های صمت، کشور و آموزش‌وپرورش هنوز زیرساخت لازم نرم‌افزاری برای اجرای ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها و تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک و را فراهم نکرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha