۰ نفر

افت شدید محبوبیت کیشیدا در ژاپن

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 823031
افت شدید محبوبیت کیشیدا در ژاپن

 رسانه‌های ژاپن خبر دادند حمایت عمومی از کابینه دولت «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، به دلیل رسوایی مالی با ۲۴.۵ درصد کاهش به کمترین میزان از زمان آغاز دولتش رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، خبرگزاری کیودو نیوز  در نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد: نرخ حمایت از کابینه فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، با ۲.۸ درصد کاهش به ۲۴.۵ درصد رسید و برای دومین پایین ترین میزان محبوبیت دولت او را نشان می دهد، بیشتر پاسخ دهندگان به این نظرسنجی علت نارضایتی خود را رسوایی در پرونده بودجه حزب اظهار کردند.

حدود ۸۴.۹ درصد گفتند که قانونگذاران حزب لیبرال که درآمد حاصل از احزاب جمع آوری کمک های مالی را گزارش نکرده اند، باید توضیح دهند که از این بودجه برای چه منظوری استفاده کرده اند، در حالی که ۸۷ درصد فکر می کنند که پیشنهادهای اصلاحی حزب که در یک گزارش موقت تهیه شده است، کمکی به حزب حاکم در احیای اعتماد عمومی نخواهد کرد.

محبوبیت کابینه کیشیدا در دسامبر سال گذشته به کمترین میزان خود در تاریخ به ۲۲.۳ درصد رسید که در محدوده ۲۰ درصدی برای چهار نظرسنجی گذشته، از جمله نظرسنجی قبلی در ژانویه، متزلزل بود.

حزب لیبرال دموکراسی ژاپن در میانه ادعاها مبنی بر اینکه سه جناح آن، از جمله جناحی که کیشیدا تا ماه دسامبر رهبری می کرد، در گزارش‌های صندوق‌های سیاسی درآمدهای خود را کمتر گزارش کرده‌اند، تحت نظارت شدید قرار گرفته است.

دادستان برای ۱۰ نفر از این سه گروه کیفرخواست صادر کرده است. با این حال، مدیران فراکسیون ها به دلیل فقدان مدارک، با اتهامات کیفری مواجه نشده اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس قوانین ژاپن اگر بودجه اهدایی حامیان به احزاب سیاسی از ۲۰۰ هزار ین ( یک هزار و ۳۰۰ دلار) عبور کند، نام اهداکننده باید ثبت شود؛ اما اینطور که از شواهد پیداست، «فراکسیون کوچیاکی» از حزب لیبرال دموکراسی ژاپن، به مدت پنج سال صدها میلیون ین را بدون ذکر نام اهداکننده مخفی نگه داشته است.

پیش از این چهار وزیر کابینه کیشیدا پس از یک رسوایی سیاسی به ترتیب استعفاهای خود را به نخست‌وزیر ارائه دادند. پس از افشای روابط نزدیک حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن با گروه مذهبی «کلیسای اتحاد» پس از ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر فقید این کشور، این وزرا استعفا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha