۰ نفر

قیمت روز تیبا شنبه ۱۴ بهمن ماه | کارخانه و صفر

تیبا بازار خودرو را بهم ریخت / قیمت صندوقدار از ۴۱۰ میلیون شد! + جدول بهمن

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۳
کد خبر: 822910
تیبا بازار خودرو را بهم ریخت / قیمت صندوقدار از ۴۱۰ میلیون شد! + جدول بهمن

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو تیبا در تاریخ ۱۴ بهمن ماه. برای مشاهده قیمت کارخانه تیبا وارد سایت اقتصادآنلاین شوید. 

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین، با اینکه با ریزش قیمت دلار، قیمت خودروهای پرفروش امروز ثابت یا ریزشی بود اما قیمت تیبا امروز هم صعود کرد. بر اساس قیمت روز محصولات سایپا ، قیمت تیبا صندوق دار در بازار ۴۱۰ میلیون تومان شد که نسبت به اول بهمن ماه ۳۵ میلیون تومان گران شده است. همچنین قیمت تیبا هاچبک صفر به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است که ۲۰ میلیون تومان گران شده است. قیمت تیبا دست دوم صندوق دار سال ۹۴ نیز با ۱۶۸ هزارکارکرد ۲۵۵ میلیون تومان است. قیمت تیبا کارکرده هاچبک سال ۹۹ نیز ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت تیبا صفر در بازار و کارخانه

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر  ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر  (کارخانه) ۱۲۷,۱۱۷,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  ۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  (کارخانه) ۱۲۰,۱۰۷,۰۰۰
تیبا دو پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، صندوق دار EX

۱۳۹۴ ۱۶۸,۰۰۰ ۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، هاچ بک EX

۱۳۹۹ ۳۲,۰۰۰ ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰

تیبا، صندوق دار SX دوگانه سوز

۱۳۹۳ ۳۰۰,۰۰۰ ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰

تیبا با نام پیشین مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش بود.

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰میلیون دلار است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد. تولید این خودرو در مردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم ایمنی کافی خودرو متوقف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha