۸ نفر

لاستیک دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبر: 822851
لاستیک دولتی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

دولت با فروش لاستیک دولتی به صاحبان خودرو این امکان را فراهم کرده که متقاضیان با قیمت مناسب‌تری لاستیک خریداری کرده و لاستیک‌های فرسوده خود را تعویض کنند. لاستیک دولتی معمولاً ۱۰ تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از لاستیک آزاد توزیع می‌شود و هر فرد در سال ۴ حلقه لاستیک می‌تواند خریداری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت لاستیک در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجهی همراه شده و در برهه‌ای کمبود لاستیک باعث شد صاحبان خودرو برای خرید لاستیک با مشکل مواجه شوند. از این رو تقاضا برای خرید لاستیک دولتی که با قیمت مقرون به صرفه‌تری توزیع می‌شود بیشتر شده است.

هر فرد در سال امکان خریداری ۴ حلقه لاستیک را دارد. از آنجایی‌که ثبت نام لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد امکان‌پذیر است، تعداد حلقه‌های خریداری شده به‌طور خودکار روی سیستم ثبت خواهد شد و فرد نمی‌تواند بیش از ۴ حلقه لاستیک بخرد. البته عمر مفید لاستیک خودروهای سواری معمولا بیش از یک سال است و بعید است فردی به خرید بیش از ۴ حلقه لاستیک برای خودرویش نیاز پیدا کند.

اگر چه لاستیک دولتی به کد ملی تعلق می‌گیرد اما برای خرید لاستیک دولتی باید حتما صاحب خودرو باشید و کارت ماشین و کارت سبز خودرو را تحویل دهید. بنابراین شرط خاصی برای خرید لاستیک دولتی وجود ندارد و تمامی صاحبان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می‌توانند در سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری نمایند.

خرید لاستیک دولتی به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. در آذرماه امسال خبرهایی در خصوص توقف فروش اینترنتی لاستیک منتشر شد که رئیس جدید انجمن صنفی صنعت تایر ایران این تصمیم را موقتی اعلام کرد و گفت: چند روزی میزان خرید به اندازه‌ای بود که ظرفیت پست برای آن کافی نبود، بنابراین فروش اینترنتی بسته شد که بعد از جابه‌جایی خریدهای قبلی، سایت دوباره باز خواهد شد.

پیش از این اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود تمامی فعالان صنف عمده و خرده فروشی لاستیک می ‌ایست کد نقش بگیرند. بر همین اساس در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو نیز از خریدار دریافت و در سند خرده فروشی ثبت شود. کد نقش کد شناسایی است که به تمام واحدهای اقتصادی که در زنجیره تجارت فعالیت می‌کنند اختصاص داده می‌شود.

یکی از راه‌های خرید لاستیک دولتی مراجعه حضوری به نمایندگانی است که توسط شرکت‌های تولیدکننده لاستیک در ایران معرفی شده‌اند. برای این کار باید وارد وب‌سایت سازندگان لاستیک شده و فهرست نمایندگی‌های فروش آن‌ها را مشاهده کنید. در این فهرست نام صاحب نمایندگی، تلفن و آدرس آن ذکر شده است.

با وجود آنکه برخی برای اطمینان بیشتر سعی می‌کنند خرید خود را به صورت حضوری انجام دهند اما سختی‌های مراجعه حضوری باعث شده که بخش دیگری از افراد به خرید اینترنتی تمایل بیشتری نشان دهند.

روش ثبت‌نام اینترنت لاستیک دولتی سریع‌تر بوده و می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز برای این کار اقدام کنید. ثبت‌نام لاستیک دولتی کویر، بارز و... از طریق وب‌سایت رسمی هر تولیدکننده انجام می‌شود و اطلاعات بیشتر می‌توانید به ‌وب‌سایت‌های هر کدام از تولیدکنندگان تایر مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    من یک ماه است به تمام وب سایت ها مراجعه میکنم تمام انها بسته هستن. همش دروغ
  • داود مرادی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام من اصلآ نتونستم لاستیک دولتی بگیرم هر موقع وارد سایت کویر تایر شدم سایت باز نشد ظرفیت تکمیل هست
  • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    والا منکه چندبار غیرحضوری میخاستم ثبت نام کنم ولی هربار رفتم دیدم سایت بسته ست یه چیزی میخایین بدین مثل آدم بدین دیگه والا خسته شدیم
  • امیر علی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    ثبت نامی وجود ندارد چرا مردمو دست میندازن؟
  • عارف باقری BR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    باسلام خرید لاستیک چه جوری هستش وتحویلش کی هست
  • H,feli IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    الان یکماه هست که شب و روز میخوام ثبت نام کنم ، که تا حالا موفق نشدم ، یا از دسترس خارج هست یا موجودی ندارد یا اتمام نوبت میزنه ، اگر روشی بلد هست برای ثبت نام لاستیک دولتی لطفا به من هم بگه ، سایت بارز ، سایت اتاق اصناف ، سایت سازمان تجارت و نرم افزار کسبینو ، به خدا هیچکدوم لاستیک دولتی ندارن
  • بهمن سهرابی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    فقط دروووووووغ
  • یوسف عسگری ازچهارمحال وبختیاری IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    باسلام.اولا هرجابریم براسهمیه لاستیک یاتموم شده .یابروزنگ میزنیم.همش پارتی بازی شده.مشکل ما که توشهرستانمون نمایندکی نداره
  • یاعلی IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    آقایان دست اندرکار و بعضا" دلسوز تو را بخدا فکری بکنید این بحث ثبت نام لاستیک دولتی هم یک دکانی شده برای ثبت نام فرمالیته است!! نبا این نحوه و شیوه رانتخواری دلالان؛ لاستیک بدست نیازمند واقعی نمی رسد با این نحوه ثبت نام فقط دلالان منتفع می شوند راه رسیدن و ثبت نام عمومی برای مصرف کننده واقعی به نحو جدی سته است
  • دوستی IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    بدانید عمدتا" دلالان حاکم هستند و بس! لعنت خدا بر آنهایی که بخاطر منافع نامشروع خودش آن مردم را سرکیسه می کنند!!
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    به هیچ کس .....
  • دخترایران IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام ،شما که می گوییدهر نفر چهار حلقه لاستیک می تواند بخرد،خوب بعضی خانواده ها چهار نفر هم هستن که باهم می خرند بعد به مردم گرونتر می فروشند،باید بگویی هر خانواده ای که وسایل نقلیه دارند چهار حلقه لاستیک سهم انها،میشود،شما نمی دونی توایران خیلی ها آماده هستن که هر ج ومرج به وجود بیارن
  • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    نظری ندارم فقط دروغ دروغ دروغ
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    چطوری باید بخریم
  • محمد فارسی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    فقط دروغ می گویند خدا خیرتان ندهد بیشرفها
  • مهدی خزایی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام لاستیک برای پژو ۴۰۵ لازم دارم
  • ابولفضل قیصرنژاد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    لاستیک پیکان وانت
  • ابولفضل قیصرنژاد IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    لاستیک پیکان وانت
  • محمو IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    https://tehranpkg.ir/eslamshahrtamir/