۰ نفر

آلمانی ها دیگر تمایلی برای خرید ندارند

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰
کد خبر: 822672
آلمانی ها دیگر تمایلی برای خرید ندارند

آمارهای جدید اداره آمارهای فدرال آلمان نشان می‌دهد آلمانی دیگر تمایلی برای خرید کردن ندارند و خرده‌فروشی در این کشور به شدت کم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، آمارهای اولیه منتشره از سوی اداره آمار فدرال آلمان، خرده‌فروشی آلمان در سال ۲۰۲۳ به شدت کاهش یافته است.

فروش این بخش نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۳ درصد و نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۹ درصد کاهش یافته است.

بخش مواد غذایی بیشترین آسیب را دیده است به طوریکه فروش این بخش در مقایسه با سال گذشته ۳.۹ درصد کاهش یافته است. خرده فروشی در بخش‌های غیر مواد غذای ۳.۱ درصد کاهش یافته که نخستین کاهش از سال ۲۰۱۳ به شمار می‌رود.

فروش آنلاین و سفارش با ایمیل که در دوران همه‌گیری رشد داشته در سال گذشته ۳.۹ درصد کاهش یافته است.

حتی کریسمس که برای خرده‌فروشی سودآور است، رونقی به این بخش نداده است. آمارها نشان می‌دهد که فروش ماه دسامبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۷ رصد و نسبت به ماه قبل از آن ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران عملکرد ضعیف بخش خرده‌فروشی را ناشی از تورم بالا در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا می‌دانند.

 نظرسنجی اخیر که توسط انجمن تجارت آلمان (HDE) انجام شد، نشان داد که از هر ۶ خرده‌فروش، تنها یک خرده‌فروش وضعیت فعلی کسب‌وکار را «خوب» ارزیابی می‌کند و از هر ۵ نفر، تنها یک نفر پیش‌بینی کرده است که فروش در سال ۲۰۲۴ بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

از جمله مشکلات این بخش هم می‌توان به بی‌میلی عمومی مصرف‌کنندگان برای پول خرج کردن ، افزایش هزینه‌های انرژی، تورم، کمبود نیروی کار و تاثیر درگیری‌ها در اوکراین و غرب آسیا بر زنجیره تامین اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    آلمانی،هاتمایل،خریدندارن،ایرانی،هاخیلی،وقطه،توان،خریدندارن