۰ نفر

خطر قحطی در سودان جدی شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبر: 822643
خطر قحطی در سودان جدی شد

برنامه جهانی غذای سازمان ملل با بیان اینکه ۱۸ میلیون سودانی با گرسنگی حاد مواجه هستند، اعلام کرد که این نهاد بین المللی قادر به ارائه کمک‌های لازم فقط به یک نفر از ۱۰ گرسنه در سودان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر ، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP ) در گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر نزدیک به ۱۸ میلیون نفر در سودان با گرسنگی حاد مواجه هستند که ۵ میلیون نفر آنها در سطح اضطراری گرسنگی قرار دارند.

در گزارش المیادین به نقل از برنامه جهانی غذا آمده است که این نهاد بین المللی در حال حاضر قادر به ارائه کمک‌های غذایی منظم فقط به یک نفر از هر ۱۰ نفری است که در سودان با گرسنگی اضطراری مواجه هستند.

این گزارش در حالی است که برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل گسترش درگیری‌ها در جنوب و شرق خارطوم (پایتخت سودان)، به‌طور موقت ارائه کمک‌ها را در برخی از بخش‌های ایالت «جزیره» در سودان، جایی که بیش از ۸۰۰ هزار نفر را حمایت می‌کرد، به حالت تعلیق درآورده است.

دفتر صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» هم در سودان اعلام کرده است که ۳ میلیون کودک به دلیل جنگ داخلی در سودان آواره شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha