۰ نفر

نمایندگی ایران در ژنو در روز جهانی تالاب ها خبر داد؛ 

تالاب برم الوان به فهرست بین المللی کنوانسیون رامسر افزوده شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبر: 822639
تالاب برم الوان به فهرست بین المللی کنوانسیون رامسر افزوده شد

برم الوان واقع در جنوب غربی ایران و در میان رشته کوه های زاگرس به تازگی به عنوان بیست و ششمین تالاب بین المللی ایران به فهرست کنوانسیون بین المللی رامسر اضافه شد. 

اقتصادآنلاین_ حساب کاربری نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو امروز جمعه سیزدهم بهمن به مناسبت روز جهانی تالاب ها با انتشار ویدوئو هایی از تالاب های  انزلی و برم الوان نوشت: کنوانسیون رامسر در مورد تالاب ها در شهر رامسر در ایران در 2 فوریه 1971 امضا شد. روز جهانی تالاب ها که هر سال در 2 فوریه گرامی داشته می شود، اکنون یک روز رسمی بین المللی برای افزایش آگاهی در مورد نقش حیاتی تالاب ها برای مردم و کره زمین است. نمایندگی ایران در ژنو همچنین ایران را سرزمین تالاب های بسیار -که در برابر تأثیرات منفی تغییر اقلیم مقاومت می کنند- معرفی کرد و افزود برم الوان واقع در جنوب غربی ایران و در میان رشته کوه های زاگرس به تازگی به عنوان بیست و ششمین تالاب بین المللی ایران به فهرست کنوانسیون بین المللی رامسر اضافه شد. 
گفتنی است؛ کنوانسیون رامسر قدیمی ترین معاهده بین المللی، با تاکید بر حفاظت از طبیعت تالاب ها در جهان است. این پیمان مهم بین المللی در دوم  فوریه 1971 ( 13 بهمن 1349) در شهر رامسر به تصویب رسید و نام خود را از این شهراقتباس کرد و در سال 1975 اجرایی شد. به موجب این معاهده، 158 کشور عضو لازم است ضمن  تعیین و حفظ تالابهای با اهمیت بین المللی، به استفاده خردمندانه از این منابع با ارزش جهانی همت گمارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موحدی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    کاش اقامتگاه خانه مجید قابل بازدید برای عموم مردم بود .خصوصا که محلی است بسیارمشهور برای همه مردم ایران وحتی بسیاری ازخارج نشینان